Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Бланка Богуновић, професор у пензији

Услов

Нема

Исход

Да студент познаје основне методе и технике научног истраживања и буде у стању да: а) разуме и анализира емпиријске налазе истаживања других аутора објављених у научним часописима и монографијама; б) планира, организује и реализује емпиријско истраживање (квантитативно или квалитативно), обради и интерпретира податке, да напише и презентује извештај/рад.

Циљ

Упознавање са методологијом истраживања (квантитативна и квалитативна) у области научног, уметничког и/или примењеног истраживачког интересовања студената.

Садржај теоријске наставе

Курс обухвата теоријски увод у област методологије емпиријског истраживања. Упознавање поступака и појмова у различитим фазама истраживања: конципирање, планирање, реализација и презентација научно-истраживачког рада, методолошки дизајн, типови истраживања, истраживачке методе и технике (квантитативне и квалитативне), планирање истраживања, конструкција мерних инструмената, начини реализације истраживања, обрада налаза (SPSS програм-елементарни ниво, изборно), интерпретација резултата и тумачење/закључивање, писање истраживачког извештаја/рада, презентација. Предавања, дискусионе групе; Консултације у групи или појединачно. Фокус на темама које су у домену научног/уметничког/примењеног интересовања студента. Колоквијум је писмени и састоји се од 3 есејска питања у вези са темама обрађеним у књизи Банђура и Поткоњака. Испит се састоји од писменог рада (приказа самостално изведеног истраживања) и усмене презентације и одбране тог рада пред групом.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство предавањима

10

Активност у току предавања

10

Истраживачке активности

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

50

Усмени испит

10

Литература

Phelps, R. P., Sadoff, R. H., Warburton, E. C. & Ferrara, L. (2005). A guide to research in music education. Ox ord: The Scarecrow Press, Inc.

Хавелка, Н., Кузмановић, Б. и Попадић, Д. (1998). Методе и технике социјалнопсихолошких истраживања. Београд: Друштво психолога Србије.

Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Metode istraživanja u obrazovanju (6. izdanje). Zagreb: Slap.

Colwell, R. (2006) MENC Handbook of research methodologies. New York: Oxford University Press.

Кожух, Б. и Сузић, Н. (2010). Обрада података у истраживањима. Бања Лука: Универзитет у Бањој Луци, Филозофски факултет.

Буквић. А. (1996). Начела израде психолошких тестова. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

Банђур, В. И Поткоњак, Н. (2006). Истраживачки рад у школи. Београд: Школска књига.

Polifonia Research Working Group (2010). Research conservatoires. E quiry, innovation and the development of artistic practice in Higher music education. Utrecht: AEC. A free electronic version through www. polifonia-tn. org.

Pallant, Ј. (2009). SPSS. Приручник за преживљавање. Београд: Микро књига.