Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

Милош Ђорђевић, доцент

Услов

Одслушана Методика наставе лимених дувачких инструмената 1

Исход

Студент је оспособљен за рад на музичком тексту и разликује најзначајније стилове у извођењу.

Циљ

Оспособљавање студената за рад на музичком материјалу у настави лимених дувачких инструмената и разликовање најзначајних стилова у извођењу.

Садржај теоријске наставе

Лимени дувачки инструменти (особине, грађа, делови, историјат, марке – шта препоручити ученику? Суштина и значај рационалне поставке. Појам поставке. Измена правила поставке. Основе рационалне поставке. Рад на музичком материјалу. Рад на дугим тоновима. Рад на скалама и арпеђима. Отклањање недостатака у извођењу (неритмичност, недостатак уједначености тона, нетачна интонација и недостатак изражајности). Рад на етидама. Рад на уметникој литератури. Најчешће грешке у извођењу и њихово отклањање. Стилско извођење – стил и техника, интерпретација, музички израз и музичка реторика. Стилско извођење – фразирање, акцентуација, динамика и агогика. Карактер, раздобља и облици. Стилско извођење: ренесанса, барок, преткласика, класика, романтизам и постромантизам. Нова стремљења у музици. Ефекти проширена техника. Педагошка и инструктивна литература.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Присуство на предавањима

10

Семинарски рад 1

10

Колоквијум 1

10

Семинарски рад 2

10

Колоквијум 2

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Презентација семинарског рада

20

Усмени испит

20

Литература

Радосављевић, Љиљана. Акустика. Панчево: Средња музичка школа "Јован Бандур", 1996.