др Милена Медић
Образовање
Докторска дисертација (музикологија), Факултет музичке уметности, 2010.
Магистарска теза (музикологија), Факултет музичке уметности, 2000.
Дипломски рад (музикологија), Факултет музичке уметности, 1995.
Биографија
Милена је доцент на Катедри за музичку теорију, где предаје од 1998. Њено истраживање укључује интердисциплинарнe приступe односу између музике и књижевности (текста) од средњег века до данас. У посебном фокусу су историја музичке теорије, књижевна теорија, теорија жанра, херменеутика, психоанализа, архетипска психологија, митски критицизам.
Своје радове објављивала је у Музичком таласу, Новом звуку, Трећем програму и на бројним домаћим и међународним конференцијама. Од 2000. године истраживач је на неколико музиколошких пројеката које финансира Министарство за науку и технолошки развој Републике Србије и тренутно је укључена у Ерасмус+ програм као ментор истраживачког рада. Члан је Музиколошког друштва Србије од оснивања. Године 2011, била је члан Организационог и Програмског одбора међународне конференције Музичка теорија и анализа у организацији Катедре за музичку теорију. Сада је одабрана као координатор организације међународне конференције Музичка теорија и анализа за 2017. годину. Са колегом др Срђаном Тепарићем ангажована је у уређивању и публиковању зборника студентских радова презентованих на првом Годишњем сусрету студената Музичке теорије, одржаном 26. марта 2016. године.
У сарадњи са колегом мр Милошем Заткаликом, ко-аутор је првог електронског уџбеника за музику у Србији, Музичка анализа (Clio, 2001) и ко-уредник је међународне монографије Histories and Narratives of Music Analysis (Cambridge Scholars Publishing, 2013). Објавила је докторску дисертацију под називом Архетип аниме и трансформација стваралачке свести од Вагнерове Изолде до Бергове Лулу (Београд, Факултет музичке уметности, 2012).
Одабране публикације
„Ekphrastic doubling: a case study in the renaissance inter-art poetics (Petrarch, Botticelli, Marenzio, and the Ancients)“, the 13th International Conference of the Department of Musicology (Music and/or Image), Faculty of Music, Belgrade , 2016 (in print)
„The sumatraistic secret of count Sava Vladislavić’s great dreaming: anamorphic aim of theatrical doubling, an eccentric observer, and the regenerative power of collective memory“, International journal New Sound, vol. 47, 2016 (in print)
„From pain to pleasure: the troping of elegy in the renaissance Italian madrigal“, Musicology, vol. 22, 2016 (in print)
„Mocartova Čarobna frula kao kulturalna manifestacija arhetipa inicijacije i Schwarze Gredel“, u Sanda Dodik, ur., Tradicija kao inspiracija, Banja Luka, Akademija umjetnosti, 2014.
„Mia benigna fortuna: Scattered Rhyme and Scettered Renaissance Discourses on (Music) Melancholy“, u Mološ Zatkalik, Milena Medić, Denis Collins, ur., Histories and Narratives of Music Analysis, Cambridge Scholars Publishing, 2013,
„The use of nostalgia: pastoral reminiscences in Alban Berg’s opera Lulu“, u Tatjana Marković, Vesna Mikić, ur., Between nostalgia, utopia, and realities, Belgrade, Faculty of Music, 2012.
„Elektra’s memory: from hysteria to cultural history“, u Tatjana Marković,