Предмет
Наставници на часовима предавања
др Бланка Богуновић, професор у пензији
Услов
Нема
Исход
1. Познавање основних појмова, принципа и области психолошких изучавања музичког извођења, сагледавано кроз дугорочни развој. 2. Познавање психолошких, педагошких и социјалних услова извођења. 3. Разумевање и примена психолошких законитости и принципа у склопу научних/уметничких/практичних интересовања у области извођења. 4. Развој критичког и стваралачког мишљења и развој способности евалуације у домену психолошких тема.
Циљ
Упознавање са теоријским концепцијама и истраживачким налазима у домену психолошких, социјално-психолошких и педагошких аспеката вокално - инструменталног извођења и могућностима практичне примене у образовању талената и професионалном развоју музичара.
Садржај теоријске наставе
Мултидисциплинарна перспектива истраживања музичког извођења - филозофска, музиколошка, психолошка, неуробиолошка; антрополошка, социолошка, медицинска. Упознавање са научним знањима у области релевантних аспеката вокално-инструменталног извођења – читање с листа, стратегије вежбања, меморисање, ментално представљање, експертско извођење - импровизација, експресивно извођење и комуникација, Улога тела и телесних покрета у експресивном извођењу, Извођење у групи/ансамблима, оркестру; Проблеми јавног наступања - Извођачка анксиозност; минд сет, селф-теорије и резилијентност, Физичко и ментално здравље извођача, Технике и интервенције за унапређење извођења; Чиниоци успешног извођења (психолошки, педагошки социјални); процена успешности извођења; Музички развој кроз перспективу дугорочног, животног развоја; Вокално-инструментално извођење у контексту музичке едукације. Предавања, дискусионе групе; Консултације у групи или појединачно; Презентације студената на договорене теме. Фокус на теме које су у домену научног/уметничког/примењеног интересовања студената. Испит - Прегледни рад или емпиријско истраживање и извештај, 5 –10 страна и одбрана Ниво рада такав да може бити објављен у (најмање) часопису националног значаја или да буде саопштен на научном скупу.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство предавањима
10
Активност у току предавања
10
Семинари/презентација
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
50
Усмени испит
10
Литература
Радош, К. (2010). Психологија музике. Београд: Завод за уџбенике.
Богуновић Бланка (2010). Музички таленат и успешност. Београд: Факултет музичке уметности и Институт за педагошка истраживања.
Popović Mlađenović, T., Bogunović, B. & Perković, I. (2014). Interdisciplinary approach to music: Listening, performing, composing. Belgrade: Faculty of Music.
Hallam, S., Cross, I. & Thaut, M. (2008). The Oxford handbook of music psychology. Oxford: Oxford University Press.
Juslin, P. & Sloboda, J. (2010). Music and Emotion. Theory, Research, Application. Oxford: University Press.
Purncutt & McPherson (2002) (Eds.). The Science and Psychology of Music Performance. Creative Strategies for teaching and learning. Oxford, New York: Oxford University Press.
Miell, D., MacDonald, R. & Hargreaves, D. J. (2005). Musical communication. Oxford: University Press.
Williamon, A. (2006) (Ed.), Musical Excellence. Oxford: Oxford University Press.
Sloboda J. (2004). Exploring the musical mind - cognition, emotion, ability, function. Oxford: University Press.
North, A. C. & Hargreaves, D. J. (2008). The social and applied psychology of music. New York: Oxford University Press.
Gembris, H. (2006). Musical development from a lifespan perspective. Frankfurt am Main: peter Lang GmbH.
Mak, P. (2010). Peak performance and reducing stage fright. Groningen: Research group Lifelong Learning in Musicand the Arts.