Предмет
Наставници на часовима предавања
ма Бојана Новаковић Скопљак, предавач
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Бојана Новаковић Скопљак, предавач
Услов
Положен Француски језик 1 (OGFR1)
Исход
Писмено разумевање и изражавање: Студент може да разуме дуже и слојевите текстове, уколико су писани стандардним језиком, са понеким жаргонским или специфично стручним изразима. Може да пише дуго и прегледно на велики броје тема које задиру у његова интересовања. Уме да напише приказ и скраћену верзију текста. Пише формална писма у којима тражи информације или савете, исказује негодовање или тражи своја права. Може да напише есеј или извештај како би саопштио неку информацију, или да би указао на супротстављена мишљења о некој теми. Уме да напише добро структирисан и јасан текст, и да изрази сопствене ставове. Усмено разумевање и изражавање: Студент може да прати дужа излагања или говоре, уколико је језик стандардан а тематика позната. Разуме већину телевизијских емисија које говоре о актуелним дешавањима или информацијама. Споразумева се са лакоћом и спонтаношћу. Учествује активно у разговору и у стању је да заступа и брани своје ставове. Уколико је тематика позната, студент може да прати и доста сложену аргументацију, и да издвоји најважније елементе излагања. Може да прецизно изрази своје ставове, и спонтатно се надовезује на дискусије својих саговорника.
Циљ
Након овог модула студент је навикнут на сложене писане и аудио-визуелне документе из разних области. Чак и када не разуме све речи и изразе, у стању је да смисао проналази у контексту, и да раздваја битно од небитног. Изражава се са лакоћом, течно и спонтано. Има већу самосталност у читању сложених текстова, и може јасно да разграничи мисаоне целине. Може да коментарише и анализира актуелна дешавања, даје мишљење на широк спектар тема, и напише добро структурисан текст на одређену тему. Поседује довољно граматичких знања, реченице су му јасне, кохерентне и логички повезане.
Садржај теоријске наставе
Граматика: Индикатив и сибжонктив – разлике у употреби, глаголи и изрази за испољавање осећања, сумње, сигурности, сибжонктив презента и сибжонктив прошли / инфинитив презента и инфинитив прошли, пасивне конструкције, просте и сложене односне заменице, узрочне, циљне реченице, кондиционал прошли за исказивање замерки и нереализоване радње, негација ni…ni, ne… que, редослед заменица у функцији директног и индиректног објекта, глаголи који уводе неуправни говор. Слагање времена у неуправном говору у прошлом времену, кондиционалне реченице (сва три типа), слагање партиципа прошлог, разлика између партиципа презента и герунда, логички везници, сложене реченице – временске, узрочне, последичне, циљне, допусне, супротне, номинализација, синтеза: чланови (одређени, неодређени, партитивни), синтеза: заменице (неодређене, присвојне, показне и односне), синтеза: глаголска времена и начини. Лексика и комуникативне функције: Изразити и одбранити мишљење и ставове, анализирати есеје и приредити краћи приказ, исказати намеру и циљ, узрок и последице, организовати дебату, изразити могућност и вероватноћу, тражити писменим путем информације, појашњења, исказати негодовање, причати о свом раду, интересовањима, фамилијаризовати се са терминима из области своје уметничке дисциплине. Изложити и структурисано развити своје мишљење у писаној форми, изразити надања, очекивања, намере, описати, оценити и дискутовати о различитим уметничким садржајима, изразизи своје неслагање, дебатовати о савременим друштвеним проблемима, изразити нијансе у својим ставовима, припремити усмено излагање са аргументима на изабрану тему, детаљно описивати догађаје из прошлости, поредити и супротстављати ставове. Култура: Текстови и аудио-визуелни документи из разних области савременог француског друштва: филмови, позориште, изложбе, уметници, књижевност, музика, медији, часописи, телевизија, актуелна дешавања и проблеми на социјалном и политичком плану данашње Колоквијум је писмена провера граматичких и лексичких знања. Писмени део испита подразумева писање есеја на задату тему, док се усмени део састоји од кратког експозеа у вези са једним од понуђених текстова.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност на предавањима
10
Колоквијум
30
Усмена презентација
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени део испита
25
Усмени део испита
25
Литература
Catherine Dollez, Sylvie Pons, Alter Ego 4, méthode de français, niveau B2, Hachette FLE, Paris, 2007.
Annie Berthet, Alter Ego 4, Cahier d'activités, niveau B2, Hachette FLE, Paris, 2008.
F. Barthélémy, C. Kleszewski, E. Perrichon, S. Wuattier, Version Originale 4, méthode de français, niveau B2, Editions Maison des Langues, Paris, 2013.
F. Capucho, M. Denyer, J. Labascoule, A. Rébuffé et C. Royer, Nouveau Rond-Point 3, Livre de l'élève + CD audio, niveau B2, Editions Maison des Langues, Paris, 2013.
S. Poisson-Quinton, R. Mimran, M. Mahéo-Le Coadic, Grammaire expliquée du français, Exercices, Niveau intermédiaire, CLE International, 2007.
Yvonne Delatour, Dominique Jennepin, Maylis Léon-Dufour, Brigitte Teyssier, Nouvelle grammaire du français, Cours de Civilisation Française de la Sorbonne, Hachette FLE, Paris, 2004.
Michèle Boulares, Jean-Louis Frérot, Grammaire progressive du français avec 400 exercices, Niveau avancé, CLE International, Paris, 1997.
Осим основних уџбеника за учење француског језика, наставни материјал ће се допуњавати из других извора, као и различитих сајтова са лекцијама, граматичким објашњењима, видео снимцима, интерактивним вежбањима: www. lepointdufle. net www. bonjourdefrance. com www. tv5monde. com
Речници: • Јовановић, С. са сарадницима, Савремени француско - српски речник са граматиком, Просвета, Београд, 2005. или • Марковић, Е. Ранка, Папић, Марко, Француско – српски речник, БИГЗ, Београд, 1993. • Једнојезични речник (Le Petit Robert, Larousse, Hachette)