Предмет
Наставници на часовима предавања
др Милена Петровић, редовни професор
Услов
Нема посебних услова
Исход
А) Сувереност у коришћењу клавира као подршке сопственог и туђег певања по слуху и из нота. Способност редукције клавирске деонице уз очување хармонског ритма. б) Израда сценарија који ће објдинити студентске песме у сценску целину уз јавно извођење.
Циљ
a) Успостављање склада између певања и сопствене клавирске пратње, као средства тумачења музике; б) Способност извлачења хармонизације музике научене по слуху; в) Транспозиција; г) Стварање пригодних дечијих песама, у циљу образовања деце, уз испуњавање етичких критеријума (текст и музички параметри који га омузикаљују у складу су са општеприхваћеним етичким нормама); д) Припрема за извођење песме са сопственом пратњом; д) Јавни сценски наступ (представа, општа тема представе је увек у складу са друштвеном одговорношћу појединца и групе.
Садржај теоријске наставе
Први семестар Теоријска настава Сналажење на клавијатури, налажење пратње на клавијатури за песме по слуху. Клависка пратња као подршка вокалној деоници, без дуплирања мелодије. Поступци у редукцији структуре клавирског слога, уз очување хармонског ритма. Певање уз сопствену клавирску пратњу и корепетиција, Практична настава Певање песама уз сопствену кл. пратњу, уз тоналну и психолошку транспозициу, вежбање прављења клавирске "партитуре" која прати причање бајке, Други семестар Теоријска настава Стављање клавирског звука у функцију музичког израза. Практична настава Вежбе у компоновању дечјих песама. Завршни испит Писмени испит: партитура дечјих песама. Усмени испит: представа.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
15
Практична настава
15
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
25
Усмени испит
45
Литература
Весна Кршић: Клавир као настано средство,
Збирке дечијих песама за учење музике,
Збирке вокалне литературе за нижу музичку школу соло певања,
Преглед уџбеника за солфеђо свих степена образовања,
Избор збирки дечијих песама.