Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Љиљана Несторовска, редовни професор
др ум. Милена Станишић, редовни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
мр Бојана Загорац, самостални уметнички сарадник
Услов
Положен испит Харфа 4 (OIHF4)
Исход
Студенти овладавају практичним вештинама (у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, вежбања и одржавања проба), теоријским знањем (познавање и разумевање репертоара и контекста дела), стичу самосталност у раду, психолошко разумевање извођаштва, критичку свест и вештину комуникације.
Циљ
Непосредан циљ предмета јесте развијање стечених естетских и уметничко-техничких знања кроз непрекидна сазнајна истраживања у постизању аутентичне уметничке интерпретације. Крајњи циљ јесте достизање високог професионалног харфистичког нивоа кроз техничко-интерпретативну прораду музичке литературе за харфу и изграђивање индивидуалности личности солисте и оркестарског музичара, кроз јединство техничког и музичког елемента. Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе.
Садржај практичне наставе
Током петог модула, обрађују се по програму етиде, техничке вежбе и концерт. Студиозно упознавање и савладавање текста, кроз техничко-мелодијску, формално-структуралну анализу (Бах-Гранђани: избор етида, концертна етида по избору, као и класичан концерт). Студиозно разрешавање извођачких проблема и учење текста напамет. Истраживање и експериментисање у циљу упознавања и овладавања стилом и интерпретацијом, са нарочитим подстицањем индивидуалног израза. Предавања држи професор, а вежбе клавирски сарадник. На вежбама се студенти оспособљавају за заједнички рад, музичку комуникацију и сарадњу, али и нарочито обрађују техничке и извођачке пробеме у конкретним делима. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Испитни захтеви на крају модула: Концерт. Испитни програм се изводи напамет.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
30
Концертне праксе, јавни наступи, такмичења
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Испит – техничка реализација
25
Испит – уметнички утисак
25
Литература
Bach, Johann Sebastian – Grandjany, Marcel. 12 Etudes for Harp, Carl Fischer, New York, 1970
Posse, Wilhelm. Concert studies 1-7, Zimmermann, Frankfurt, 1957
Damase, Jean Michele. Concertiono pour harpe et instruments a cordes, Editions Henry Lemoine, Paris
Dussek, Jan Ladislav. Concerto in E flat for Harp, Salvi Publications, London
Glenvile-Hicks, Peggy. Concertino Antico, Lyon & Healy Publications
Milhaud, Darius. Concert for harp, Max Eschig, Paris, 1954
Mortari, Virgilio. Concerto per arpa e orchestra, Carisch, Milano
Mozart, Wolfgang Amadeus. Koncert C-Dur, Edition Breitkopf, Leipzig
Parish-Alvars, Elias. Concertino for Harp, op 34, The Clive Morley Collection, Lechlade
Petrini, Franz. Concerto No 4, Musikverlag Hans Gerig, Koln, 1973
Rodrigo, Joaquin. Concierto de Aranjuez
Zabel, Albert. Concerto c-moll, Musik Verlag Wilhelm Zimmernamm, Frankfurt am Main, 1904
Debussy, Claude. Danses, Durand & Cie, Paris, 1910
Ravel, Maurice. Introduction et Allegro, Lyra Music Company, New York