Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Нада О Брајан, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Нада О Брајан, доцент

Услов

Нема

Исход

Студент је усвојио теоријско знање и у стању је да аргументовано проблематизује теме из пређених области, демонстрирајући аналитичко и критичко мишљење; Студент може да осмисли и изведе час на основу било које наставне јединице из градива музичке уметности у оквиру предшколског и основношколског система; Студент може да осмисли и изведе час уз помоћ дигиталних технологија; Студент има увид у могућности реализације наставе музичке уметности у оквиру сарадње са институцијама културе. Студент разуме и може да примени критеријуме вредновања знања; Студент може да осмисли и изведе различите активности које обогаћују и продубљују музичко искуство ђацима у основној школи.

Циљ

Циљ студијског програма је формирање наставног кадра из области музичке педагогије према потребама образовног процеса у општеобразовним основним школама.

Садржај теоријске наставе

Музичко образовање у систему образовања у Србији: стандарди, опште компетенције, међупредметне компетенције, специфичне компетенције, исходи, наставни план и програм. Развојна улога музике. Образовање кроз уметност, UNESCO програм и харвардски "Пројекат 0". Методички приступ наставним темама из наставног програма. Вредновање знања. Осмишљавање и реализација наставе у сарадњи са институцијама културе у оквиру подршке учешћу музичког образовања у друштвеном и културном ангажовању у циљу смањења постојећег јаза између институција високог музичког образовања и цивилног друштва. Примери различитих успешних пракси (MOSAIC пројекат Европске Уније).

Садржај практичне наставе

Стицање искуства у осмишљавању и реализацији школског часа са различитом тематиком у основној школи, примењујући различите наставне методе. Стицање увида у развојну, образовну и инклузивну улогу музичког образовања. Осмишљавање и реализација различитих активности које обогаћују и продубљују музичко искуство (вокално-инструментални ансамбли, плес, музичка драма, итд.) Огледни час 1 – презентација Огледни час 2 – презентација Семинарски рад  Дубински увид у проблематику наставне теме и припрема часа. Колоквијум Писмена провера теоријског знања из области утицаја музике на развој личности, организације часа, феномена песме, аналитичког и демонстрационог слушања музике, вредновања знања. Завршни испит Писмени испит: провера теоријског знања из области музичке форме, музичког фолклора, музичких занрова (методички приступ) Усмени испит: провера разумевања методичког приступа градиву основне школе.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

5

Практична настава

35

Колоквијум-и

20

Семинар-и

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

15

Усмени испит

15

Литература

Irjo-Koskinen, Tula. 2003. Institucije kulture i njihovi obrazovni programi, BalkanKult, Beograd.

Ivanović, Nada. 2007. Metodika opšteg muzičkog obrazovanja za osnovnu školu, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd.

Ivanović, Nada. 2007. Metodika opšteg muzičkog obrazovanja za srednju školu, Zavod za udzbenike i nastavna sredstva, Beograd.

O’Brien, Nada. 2019. Muzika i Nesvesno. Dosije studio