Предмет
Наставници на часовима предавања
др Ивана Дробни, редовни професор
др Драгана Тодоровић, ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Сандра Дабић, асистент
ма Јелена Дубљевић, асистент
Услов
Положен Солфеђо 1 (OLSF1)
Исход
Развијен функционалан начин мишљења и способност интерпретације (читање са листа), памћења и бележења музичког текста (инструктивних као и примера из музичке литературе).
Циљ
Повезивање садржаја рада на солфеђу са вокално-инструменталном и теоријском наставом са циљем оспособљавања студената за разумевање музичког текста и музичког садржаја, тачну и течну и промишљену интерпретацију.
Садржај теоријске наставе
Дијатоника, дијатонске модулације, хроматика, алтерације; хроматске модулације (једноглас и вишегласје); модалност и битоналност. Одговарајући једногласни, двогласни и трогласни диктати. Вишегласје. Ритам: брза темпа – однос брзине, фактуре и карактера музичког дела, промене метра; неправилне ритмичке групе на два и више потеза; лагана темпа и подела потеза. Промене метра; умерена темпа – однос брзине, фактуре и карактера музичког дела; промене метра и темпа; брза темпа; неправилне ритмичке групе; Теорија музике.
Садржај практичне наставе
Рад на бележењу једногласних и вишегласних диктата. Колоквијуми Провера савладаности обрађеног градива из области мелодике, ритма и диктата у оквиру засебних колоквијума. Завршни испит Писмени испит: једногласни и двогласни мелодијски диктат. Усмени испит: интерпретација примера а prima vista.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Колоквијуми
50
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
10
Усмени испит
30
Литература
Vasiljević, Z. M. (1995). Melodika I. Beograd: Univerzitet umetnosti
Vasiljević-Drobni, M (1995). Melodika II. Beograd: FMU
Vasiljević, Z. M. (2003). Solfeđo – Metodski praktikum. Knjaževac: „Nota“
Каран, Г., Маринковић, Г. (2016). Solfeggio I. Београд: ФМУ
Каран, Г., Маринковић, Г. (2016). Solfeggio II. Београд: ФМУ
Drobni, I., Drobni, Т. (2015). Solfeggietto. Beograd: Fakultet muzičke umetnosti
Drobni, I. (2013). Hromatika i alteracije. Bijeljina: Slobomir P Univerzitet, TEMPUS
Drobni, I., Ristić, T (2003). Bahovi korali – uvod u interfunkcionalnu nauku o muzici. Beograd: Zavod za udžbenike
Тодоровић, Д. (2013). Певање са листа. Београд: Факултет музичке уметности
Jollet, J. C. (1987): Jeux de rhytme et jeux de cles. Paris: Gerard Bilaudot
Кршић-Секулић, В. (2003). Интонација – функционална многостраност тонова. Београд: ФМУ
Popović, B. (1969): Intonacija. Beograd: Univerzitet umetnosti, FMU
Ристић, Т., Дробни, И. (2005). Модуси – увод у интерфункционалну науку о музици. Београд: Завод за уџбенике
Noel Gallon (1964). 50 Leçons Solfège rythmiques. Paris: Max Escig
Збирке једногласних и вишегласних диктата домаћих и иностраних аутора
Одговарајући примери из уметничке вокалне и инструменталне литературе
Хрпка Вешковац, И. (2018). Практикум из солфеђа ‒ Мелодика: певање и диктат. Београд: Факултет музичке уметности.