Предмет
Наставници на часовима предавања
др Ивана Дробни, редовни професор
др Гордана Каран, редовни професор
др Милена Петровић, редовни професор
др Александра Милетић, ванредни професор
др Ивана Хрпка-Вешковац, ванредни професор
др Нада О Брајан, доцент
др Славица Стефановић, доцент
Услов
Положен испит Методичке основе вокално-инструменталне наставе 1
Исход
Темељно познавање и разумевање музичке педагогије; повезивање и примена знања из различитих педагошких области; решавање проблема наставе праћењем и применом новина уз употребу научних метода и поступака; развој вештина и спретности у употреби знања из области музике и музичке педагогије са циљем успешног усклађивања вокално-инструменталне и теоријске наставе на свим нивоима музичког образовања.
Циљ
Аналитичко сагледавање главних карактеристика укупне теоријске и вокално-инструменталне музичке наставе као органске целине, на свим нивоима професионалног музичког образовања, са циљем продубљивања стручне спремности и развоја научних способности.
Садржај теоријске наставе
Упознавање савремене светске педагошке праксе; преглед и критички осврт на светске школе и методе; преглед најзначајнијих научних достигнућа.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Семинари
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
30
Усмени испит
30
Литература
Васиљевић, З. М. (2006). Методика наставе солфеђа. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства
Дробни, И. (2008). Методичке основе вокално-инструменталне наставе. Београд: Завод за уџбенике
Colwel, R. & C. Richardson (2002): The new handbook of research on music teaching and learning. New York: Oxford University Press.
McPherson, G. E. (2006) The child as musician: A Handbook of musical development. Oxford: Oxford University Press.
Mills, J. (2007). Instrumental teaching. New York: Oxford University Press.
Докторске дисертације, стручна литература и периодика из области музичке педагогије и сродних научних дисциплина