Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Драгана Стојановић-Новичић, редовни професор

др Биљана Лековић, доцент

др Ивана Миладиновић-Прица, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Биљана Лековић, доцент

др Ивана Миладиновић-Прица, доцент

Услов

Положени испити из свих Општих историја музике из претходне године студија, као и положен испит из Семинара 3 из ОИМ или НИМ из претходне године студија

Исход

Исход предмета је да студент овлада основним аналитичким и теоријским знањима о композиторским тенденцијама у српској музици двадесетог и двадесет првог века

Циљ

Циљ предмета је да се пружи музиколошки увид у основне стилове, правце и стваралачка настојања у српској музици двадесетог и двадесет првог века

Садржај теоријске наставе

: 1) Авангарда у српској музици – друштвено-историјски и уметнички контекст; 2) Теоријски погледи; појам авангарде локалног типа; 3) -4) Рецепција Пољске школе у српској музици: Петар Озгијан, Владан Радовановић; Рајко Максимовић; 5) Рецепција минимализма – Група Опус 4 (Владимир Тошић); 6) Уметност и култура у Србији педесетих година 20. века; 7) Неокласичне уметничке праксе – Станојло Рајичић, Милан Ристић, Љубица Марић; 8) Стваралаштво Љубице Марић 1950-их; 9) Душан Радић; 10) Дејан Деспић; 11) Други светски рат и српска музика 12) Соцреализам и српска музика Колоквијум-и: писмена провера знања претходно пређеног градива. Практична настава: краћа излагања студената на задате теме. Испит: усмени одговор на два питања из градива.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

10

Колоквијум-и

50

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

30

Литература

Veselinović (Veselinović-Hofman), Mirjana: Stvaralačka prisutnost evropske avangarde u nas. Beograd: Univerzitet umetnosti, 1983;

Веселиновић-Хофман, Мирјана: "Тезе за реинтерпретацију југословенске музичке авангарде". Музички талас, 30-31/ 2002, 18–32;

Veselinović-Hofman, Mirjana: "Problems and Paradoxes of Yugoslav Avant-garde Music (Outlines for a Reinterpretation)". In: Impossible Histories – Historical Avant-gardes, Neo-avant-gardes, and Post-avant-gardes in Yugoslavia, 1918–1991. Cambridge, Massachusetts–London, England: The MIT Press, 2003, pp. 404–441;

Veselinović-Hofman, Mirjana: "Revisiting the Serbian Musical Avant-garde: Aspects of the Change of Reception and of Keeping History 'Under Control'". In: Rethinking Musical Modernism. Academic Conferences Vol. CXXII, Department of Fine Arts and Music, Book 6. Belgrade: Serbian Academy of Sciences and Arts and Institute of Musicology, 2008, pp. 211–218;

Veselinović-Hofman, Mirjana: Fragmenti o muzičkoj postmoderni. Novi Sad: Matica srpska, 1997;

Веселиновић-Хофман, Мирјана, ур. Историја српске музике. Београд: Завод за уџбенике, 2007;

Mikić, Vesna: Lica srpske muzike: neoklasicizam. Beograd: Katedra za muzikologiju, FMU, 2009;

Перичић, Властимир: "Тенденције развоја српске музике после 1945". Музички талас, 26, 2000, 64–80;

Стојановић-Новичић, Драгана (приредила): Ридер. Музика у току Другог светског рата. Београд: ФМУ, 2005;

Стојановић-Новичић, Драгана (приредила): Ридер. Музика и социјалистички реализам. Београд: ФМУ, 2005.