Предмет
Наставници на часовима предавања
др Марија Масникоса, редовни професор
др Биљана Лековић, доцент
др Ивана Миладиновић-Прица, доцент
др Радош Митровић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др Биљана Лековић, доцент
др Ивана Миладиновић-Прица, доцент
др Радош Митровић, доцент
Услов
Положени испити из свих Општих историја музике из претходне године студија, као и положен испит из Семинара 3 из ОИМ или НИМ из претходне године студија
Исход
Да студент овлада основним аналитичким и теоријским знањима о композиторским тенденцијама у српској музици двадесетог и двадесет првог века
Циљ
Циљ предмета је да се пружи музиколошки увид у основне стилове, правце и стваралачка настојања у српској музици двадесетог и двадесет првог века
Садржај теоријске наставе
1) Шездесете године двадесетог века у српској музици и култури 2) Српска музика шездесетих година двадесетог века – авангардне тенденције 3) Постмодернизам у српској музици; 4) Однос између постмодернизма и неокласицизма – третман музичке парадигме; 5) -7) Путеви уласка у постмодернизам и проблематика видова њиховог испољавања – Петар Озгијан, Владан Радовановић, Рајко Максимовић; Дејан Деспић, Властимир Трајковић, Милан Михајловић; Срђан Хофман, Ивана Стефановић, Зоран Ерић, Светлана Савић, Исидора Жебељан... 8) Неокласицизам – постмодерна (Деспић, Радић, Максимовић, Трајковић); 9) Електроакустичка музика у Србији – почеци; 10) Студијски период (Радовановић, Хофман); 11) Постмодерна –Хофман, Ерић; 12) Рецентна електроакустика Колоквијум-и: писмена провера знања претходно пређеног градива. Практична настава: краћа излагања студената на задате теме. Испит: усмени одговор на два питања из градива.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Практична настава
10
Колоквијум-и
50
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
30
Литература
Премате, Зорица: Дванаест лаких комада. Београд: Просвета, 1997;
Veselinović-Hofman, Mirjana: Fragmenti o muzičkoj postmoderni. Novi Sad: Matica srpska, 1997;
Веселиновић-Хофман, Мирјана: "Постмодерна – карактеристике и одабири 'игре'". У: Историја српске музике. (Ур. Мирјана Веселиновић-Хофман). Београд: Завод за уџбенике, 2007, 247–296;
Нови звук Интернационални часопис за музику, од бр. 1/1993 (нароч ито рубрике Интервјуи, Студије, Нова дела, Анализе);
Веселиновић-Хофман, Мирјана, ур. Историја српске музике. Београд: Завод за уџбенике, 2007
Микић, Весна: Лица српске музике: неокласицизам. Београд: ФМУ, 2009;
Микић, Весна: Музика у технокултури. Београд: Универзитет уметности, 2004;
Radovanović, Vladan: Elektroakustička muzika. Sremski Karlovci: Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića, 2010;
Хофман, Срђан: Основе електронске музике. Књажевац: Нота, 1995;
Стојановић-Новичић, Драгана: Оркестарска дела Петра Озгијана: координате аутономне зрелости. У: Изузетност и сапостојање. Београд: Факултет музичке уметности, 1997, 146–153;
Стојановић-Новичић, Драгана: "Писана реч Берислава Поповића – интелектуално-уметнички кредо". Музички талас, 34–35, 2006/7, 16–34;
Стојановић-Новичић, Драгана (приредила): Ридер. Љубица Марић. Београд: Факултет музичке уметности, 2006;
Стојановић-Новичић, Драгана: "Cool/Hoot and Soft: Пролог, акција и каденца Петра Озгијана". Нови звук: Интернационални часопис за музику, 20, 2002, 70–75.