Предмет
Наставници на часовима предавања
др Маја Соколовић Игњачевић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др Александра Бранковић, асистент са докторатом
ма Сара Савовић, истраживач-приправник
Услов
Нема
Исход
Студент је усвојио теоријско знање и у стању је да аргументовано проблематизује теме из пређених области, демонстрирајући аналитичко и критичко мишљење. Студент може да осмисли и изведе час на основу било које наставне јединице из градива музичке уметности у оквиру предшколског и основношколског система. Студент има увид у могућности реализације наставе музичке уметности у оквиру сарадње са институцијама културе Студент разуме и може да примени критеријуме вредновања знања Студент може да осмисли и изведе различите активности које обогаћују и продубљују музичко искуство ђацима у основној школи.
Циљ
Циљ предмета је формирање наставног кадра из области музичке педагогије према потребама образовног процеса у општеобразовним основним школама. Појединац кроз самостално извођење стиче искуство у презентацији часа који за резултат има: личну друштвену одговорност, комуникацију, емпатију, толеранцију, одмерен однос између индивидуалног, фронталног и групног рада као доприноса педагошкој креацији, смисао за тимски рад. Друштвено одговорно понашање и сарадња са предшколским установама, основним школама и институцијама културе. Примена мултимедијалне електронске технологије.
Садржај теоријске наставе
Музичко образовање у систему образовања у Србији: стандарди, опште компетенције, међупредметне компетенције, специфичне компетенције, исходи, наставни план и програм. Развојна улога музике. Образовање кроз уметност, UNESCO програм и харвардски "Пројекат 0". Методички приступ наставним темама из наставног програма. Вредновање знања. Осмишљавање и реализација наставе у сарадњи са институцијама културе. Примери различитих успешних пракси.
Садржај практичне наставе
Стицање искуства у осмишљавању и реализацији школског часа са различитом тематиком у основној школи, примењујући различите наставне методе. Стицање увида у развојну, образовну и инклузивну улогу музичког образовања. Осмишљавање и реализација различитих активности које обогаћују и продубљују музичко искуство (вокално-инструментални ансамбли, плес, музичка драма, итд.) Припрема за Огледни час 1 Реализација часа у основној школи Семинарски рад Дубински увид у проблематику наставне теме и припрема часа. Завршни испит Писмени испит: Припрема за Огледни час 2 Усмени испит: Реализација часа у основној школи
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
5
Практична настава
35
Колоквијум-и
20
Семинар-и
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
15
Усмени испит
15
Литература
Ivanović, Nada, Metodika opšteg muzičkog obrazovanja za osnovnu školu, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 2006.
Збирке дечјих песама (разни издавачи).
Уџбеници за наставу Музичке културе за основну школу (разни издавачи).
Стефановић, Славица, Савремени и/или традиционални поглед на Дидктички материјал у наставним плановима и програмима, У: Зборник Међународног научног скупа „Дани Владе С. Милошевића“, 2010, Бања Лука, БиХ, 75-83.
Стефановић, Славица, Настава музике у основној школи: дисциплина ученика и стратегије наставника, Шеснаести педагошки форум, Факултет музичке уметности, Београд, 2014.