Предмет
Наставници на часовима предавања
др Тијана Илишевић, доцент
Услов
Положени предмети Историја музичке теорије 5 (OHIT5) и Историја музичке теорије 6 (OHIT6)
Исход
Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу знањима о главним етапама развоја музичке теорије, као и о најзаначјнијим теоријским и методолошким поставкама.
Циљ
Стицање основних знања о историјским етапама развоја музичке теорије и увид у дела и концепте најзначајнијих теоретичара
Садржај теоријске наставе
1. Уводно предавање: традиција музичке теорије; 2. Традиционалне методе анализе; 3. Шенкерова анализа; 4. Шенкерова анализа; 5. Радионица; 6. Психолошки приступи анализи – приступ Леонарда Мејера; 8. Мејерова ритмичка анализа; 9. Радионица; 10. Психолошки приступи анализи – приступ Рудолфа Ретија; 11. Анализа тематских процеса Рудолфа Ретија (Бетовенова Патетична соната); 12. Радионица; 13. Избор из литературе: Поглед на Делфт (Едвард Т. Кон); 14. Избор из литературе: Структура и функција музичке теорије (Милтон Бебит); 15. Рекапитулација Испитни захтев: Одовор на два питања
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и активност
10
Рад на литератури
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
70
Литература
Grove Dictionary of Music and Musicians (poglavlja Theory i Analysis)
Stefanija, Leon, Metode analize glazbe, Zagreb, Hrvatsko muzikološko društvo, 2008.
Cook, Nicholas, A guide to musical analysis, London and Melbourne, J. M. Dent & Sons Ltd, 1987.
Forte, Allen and Gilbert Steven, Introduction to Schenkerian Analysis, New York, W. W. Norton and Company, 1982.
Reti, Rudolph, The thematic process in music, New York, Macmillan, 1951.
Boretz Banjamin and Edward T. Cone, Perspectives on contemporary music theory, New York, W. W. Norton and Company, 1972.