Предмет
Наставници на часовима предавања
др Сенка Белић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Александра Ивковић, асистент
Услов
Испуњене предиспитне обавезе из Контрапункта 1 (OHKO1)
Исход
По завршетку наставе од студената се очекује да буду оспособљени за: разумевање организације вишегласне полифоне композиције, самосталну анализу дела вокалне ренесансне полифоне музике, практично реконструисање полифоног дела дате стилске епохе кроз израду трогласне и четворогласне стилске композиције (мотета).
Циљ
Оспособљавање студената за полифони начин музичког мишљења у оквиру ренесансног стила, који се остварује кроз анализу примера из музичке литературе и самосталну израду композиција у датом стилском маниру.
Садржај теоријске наставе
Трогласни и вишегласни контрапунктски став, контрапунктске технике у трогласном и вишегласном контрапунктском ставу, вокални полифони облици. Теме за обрађивање: 1. Увод у троглас 2. Контрапунктске врсте у трогласу (1. део) 3. Контрапунктске врсте у трогласу (2. део) 4. Слободни трогласни став 5. Имитација у трогласу (1. део) 6. Имитација у трогласу (2. део) 7. Четворогласни и вишегласни полифони став 8. Покретни контрапункт у трогласном и вишегласном ставу 9. Остале контрапунктске технике у трогласном и вишегласном контрапунктском ставу 10. Мотет 11. Израда трогласног мотета, повезивање одсека; нотографисање трогласног мотета у неком од софтвера: Sibelius, Finale; алтернатива отвореног кода: MuseScore. 12. Миса 13. Мадригал 14. Конверзија нотографисаних деоница трогласног мотета у миди формат и њихов увоз у неки од одабраних секвенцера: Steinberg Cubasе, Cakewalk Sonar; алтернатива отвореног кода: Rosegarden. Израда дигиталне звучне презентације. Најуспешнији радови биће приказани на Годишњем сусрету студената музичке теорије. 15. Рекапитулација градива и припрема за испит.
Садржај практичне наставе
Израда писмених радова и анализа према теоријским јединицамам, израда трогласног мотета, презентација дигиталних радова. Писмени део испита: израда трогласног мотета. Усмени део испита: анализа контрапунктских поступака у оквиру зататог полифоног одломка, два питања из пређеног градива.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Анализа
10
Израда композиција
20
Присуство на предавањима
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени део испита
30
Усмени део испита
30
Литература
Božanić, Zoran, Suvremeni teorijski pristupi renesansnoj tehnici pokretnoga kontrapunkta, HDGT, Zagreb, 2019.
Peričić, Vlastimir, Vokalni kontrapunkt, Beograd, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, 1991.
Červenka, Bruno, Kontrapunkt u klasičnoj vokalnoj polifoniji (prev. Konstantin Babić), Beograd, Univerzitet umetnosti, 1981.
Jeppesen, Knud, Counterpoint the poliphonic vocal style of the sixteenth century, Prentice-Hall, 1939.
Morris, Reginald Owen, Contrapuntal technique in the 16 century, Clarendon Press, 1934.