Предмет
Наставници на часовима предавања
др Ивана Вуксановић, доцент
Услов
Положене Музичка теорија 1 (DHMT1) и Музичка теорија 2 (DHMT2)
Исход
Оспособљавање студента за примену научних компетенција и постављање основа за приступање изради докторског рада.
Циљ
Предмет је намењен продубљеном упознавању студента са музичком теоријом и анализом у оквиру њених различитих видова испољавања и интерпретација
Садржај теоријске наставе
Савремени аспекти примене традиционалне анализе музичке форме Анализа опере: реторичке стратегије и наративне структуре Хумор у музици - семиотичка анализа
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Практична настава
10
Семинар-и
40
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
40
Литература
Popović, Berislav, Muzička forma ili smisao u muzici, Clio, Beograd, 1988.
Veselinović Hofman Mirjana, Pred muzičkim delom, Zavod za udžbenike, Beograd, 2007.
Stefanović, Ana, "Temporal and Narrative Structures in French Baroque Opera and Dramatic Work of H. Berlioz", Muzička teorija i analiza, no 1, 2009, 77-86.
—, "The Relation between Music and Text and the Concept of Musical Metaphor in French Baroque Opera", Before and after Music, Acta Semiotica Fennica XXXVII, Vilnius/Helsinki/Imatta: International Semiotic Institute, 2010, 478-487.
Riker Pol, Vreme i priča, prev. S. Miletic, A. Moralić; Novi Sad, Izdavačka knjižarnica Z. Stojanovića, 1983. (izbor poglavlja)
Dalmonte, Rossana, "Towards a Semilogy of Humour in Music", International Review of the Aesthetic and Sociology of Music, 1995, Vol 26, No. 2, 167-187.
Sheinberg, Esti, Irony, Satire, Parody and the Grotesque in the music of Shostakovich (A theory of Musical Incongruities), Aldershot, Ashgate, 2000.