Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Бланка Богуновић, професор у пензији

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Бланка Богуновић, професор у пензији

Услов

Нема

Исход

1. Познавање основних појмова, принципа и области изучавања даровитости у различитим доменима, посебно музике 2. Познавање начина идентификовања даровитих у музици и различитих фаза њиховог развоја (образовање и професија) 3. Разумевање специфичних својстава и развојних карактеристика музички даровитих у различитим доменима музике

Циљ

1. Упознавање са релевантним теоријским концепцијама даровитости, основним појмовима, принципима и знањима у различитим доменима даровитости (наука, уметност, спорт, музика) 2. Упознавање са условима и релевантним чиниоцима дугорочно сагледаваног (не)успешног развоја музички даровитог појединца и стицања компетенција извођења и стварања музике. 3. Упознавање са начинима идентификације и образовањем даровитих, подстицањем развоја даровитости

Садржај теоријске наставе

Релевантне концепције даровитости; Општа даровитост; Даровитост у уметностима; Емоционални развој даровитог детета; Биологија даровитости; Даровитост и развојне тешкоће; Даровита деца када одрасту; Препознавање, идентификовање и образовање даровитих; Подбацивање - узроци и могућности превладавања; Школе: у чему греше и како би могле помоћи. Музички развој дугорочно сагледаван – пренатални период, рано детињство и школски узраст. Музичка експертност – развој у адолесценцији, идентитет, професионални развој и медицински проблеми музичара. Образовање музички даровитих - различити аспекти доприноса музичког образовања реализацији даровитости/талента.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство

5

Активност

5

Презентације/Илустрације

10

Колоквијум

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

писмени испит

60

Литература

Винер, Е. (1996). Даровита дјеца: Митови и реалност. Доњи Вукојевац: Остварење. (одабрани делови)

Богуновић, Б. (2010). Музички таленат и успешност. Београд: Факултет музичке уметности и Институт за педагошка истраживања. (одабрани делови)

Алтарас, А. (2006). Даровитост и подбацивање. Панчево: Мали Немо. (одабрани делови)

Алтарас, А. и Татић Јаневски, С. (2016). Образовање ученика изузетних способности: научне основе и смернице за школску праксу. Београд: Завод за унапређивање образовања и васпитања. (одабрани делови)

Радош, К. (2010). Психологија музике. Београд: Завод за уџбенике. (одабрани делови)

Винер, Е. (1996). Даровита дјеца: Митови и реалност. Доњи Вукојевац: Остварење. (одабрани делови)

Богуновић, Б. (2010). Музички таленат и успешност. Београд: Факултет музичке уметности и Институт за педагошка истраживања. (одабрани делови)

Алтарас, А. (2006). Даровитост и подбацивање. Панчево: Мали Немо. (одабрани делови)

Максић, С. (2007). Даровито дете у школи. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства. (одабрани делови)

Радош, К. (2010). Психологија музике. Београд: Завод за уџбенике. (одабрани делови)

Радни/испитни материјал ПМД