Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Зоран Божанић, ванредни професор

др Сенка Белић, доцент

Услов

Положени 1, 2, 3, и 4. модул из предмета Контрапункт

Исход

Упознавање проблематике из области контрапункта; развој способности јасног формулисања идеје и циљева истраживања, практичне примене општих музичкотеоријских знања и научне методологије, као и функционалног обликовања музичкотеоријског текста.

Циљ

Усвајање и продубљивање знања из области контрапункта.

Садржај теоријске наставе

1. недеља: упознавање студената с темом семинара и планом рада; 2-6. недеља: упознавање са стручном литературом из области истраживања и израда радне библлографље; 7-13. недеља: анализа одабраних музичких дела и израда аналитичких схема и графикона; 14. недеља: сумирање истраживачких резултата; 15. недеља: израда плана текста

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Домаћи задатак, литература

20

Домаћи задатак, анализа

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит (формулисање идеје, метода и циљева истраживања, план текста)

50

Литература

Jeppesen, Knud, The Style Of Palestrina And Dissonance, Ejnar Munksgaar, Copenhagen, Geoffrey Cumberlege/Oxford University Pres, London, 1946.

Schubert, Peter, ''Counterpoint pedagogy in the Renaissance'', The Cambridge History of Western Music Theory (edited by Thomas Christensen), Cambridge University Press, 2002, 503–533.

Sparks, Edgar, Cantus Firmus in Mass and Motet 1420–1520, University of California Press, Berkeley and Los Angeles, 1963.

Walker, Paul Mark, Theories of Fugue from the Age of Josquin to the Age of Bach, University of Rochester Press, Rochester, 2000.

Сергей Танеев, Подвижной контрапункт строгого письма, Mузыкальное издательство, Москва, 1959.