Предмет
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др Ивана Вуксановић, доцент
др Тијана Илишевић, доцент
Услов
Положени модули 1, 2, 3 и 4 из предмета Анализа музичких облика
Исход
Упознавање проблематике из одабране уже музичко-теоријске области; развој способности, јасног формулисања идеје и циљева истраживања, практичне примене општих музичко-теоријских знања и научне методологије, као и функционалног обликовања музичко-теоријског текста
Циљ
Усвајање и продубљивање знања из одабране уже музичко-теоријске области
Садржај теоријске наставе
1. недеља: упознавање студената с темом семинара и планом рада; 2-6. недеља: претраживање дигиталних база RILM, COBISS; упознавање са стручном литературом из области истраживања и израда радне библиографије; 7-14. недеља: анализа одабраних музичких дела и дигитална израда аналитичких схема и графикона; 15. недеља: сумирање истраживачких резултата Испитни захтев: Формулисања идеје, метода и циљева истраживања; план текста
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Домаћи задатак, литература
20
Домаћи задатак, анализа
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит (формулисање идеје, метода и циљева истраживања, план текста)
50
Литература
Kohoutek, Ctirad, Tehnika komponovanja u muzici XX veka, Univerzitet umetnosti, Beograd, 1984
Kostelanetz, Richard, Joseph Darby, eds. Classic Essays on Twentieth-Century Music, New York: Schrimer Books, 1996
Popović, Berislav, Muzička forma ili smisao u muzici, Beograd: Clio, Београд: Цлио, 1998
Cook, Nicholas, A Guide to Musical Analysis, London: J. M. Dent & Sons Ltd., 1987
Cvejić, Bojana, Otvoreno delo u muzici (Boulez, Stockhausen, Cage) Beograd: SKC 2004
Stamatović, Ivana, Otvorena muzička forma i izvođenje, Muzička teorija i
Brindle, Reginald Smith, The New Music (The Avan-garde since 1945), Oxford/New York: Oxford University Press, 1987