Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Ивана Вуксановић, доцент

др Тијана Илишевић, доцент

Услов

Положени модули 1, 2, 3 и 4 из предмета Анализа музичких облика

Исход

Упознавање проблематике из одабране уже музичко-теоријске области; развој способности, јасног формулисања идеје и циљева истраживања, практичне примене општих музичко-теоријских знања и научне методологије, као и функционалног обликовања музичко-теоријског текста

Циљ

Усвајање и продубљивање знања из одабране уже музичко-теоријске области

Садржај теоријске наставе

1. недеља: упознавање студената с темом семинара и планом рада; 2-6. недеља: претраживање дигиталних база RILM, COBISS; упознавање са стручном литературом из области истраживања и израда радне библиографије; 7-14. недеља: анализа одабраних музичких дела и дигитална израда аналитичких схема и графикона; 15. недеља: сумирање истраживачких резултата Испитни захтев: Формулисања идеје, метода и циљева истраживања; план текста

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Домаћи задатак, литература

20

Домаћи задатак, анализа

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит (формулисање идеје, метода и циљева истраживања, план текста)

50

Литература

Kohoutek, Ctirad, Tehnika komponovanja u muzici XX veka, Univerzitet umetnosti, Beograd, 1984

Kostelanetz, Richard, Joseph Darby, eds. Classic Essays on Twentieth-Century Music, New York: Schrimer Books, 1996

Popović, Berislav, Muzička forma ili smisao u muzici, Beograd: Clio, Београд: Цлио, 1998

Cook, Nicholas, A Guide to Musical Analysis, London: J. M. Dent & Sons Ltd., 1987

Cvejić, Bojana, Otvoreno delo u muzici (Boulez, Stockhausen, Cage) Beograd: SKC 2004

Stamatović, Ivana, Otvorena muzička forma i izvođenje, Muzička teorija i

Brindle, Reginald Smith, The New Music (The Avan-garde since 1945), Oxford/New York: Oxford University Press, 1987