Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Милош Заткалик, редовни професор
Услов
Нема предметних предуслова, али се од студената очекује елементарно познавање Фортове теорија скупова и принципа шенкеријанске анализе
Исход
На крају курса студенти: •познају сложеније поступке додекафонске и серијалне технике •познају начине на који се комплетира агрегат (хроматски тотал), као и формалне, синтаксичке и драматуршке функције тог комплетирања •усаврше и продубе разумевање односа површинске и дубинске структуре •разумеју концепт пролонгације, као и дугорочне стратегије организације тонских висина у атоналној музици •у стању су да разне аналитичке поступке примене на умерено сложене композиције атоналног усмерења
Циљ
Упознавање са стратегијама анализе атоналне музике, нарочито у домену организације тонских висина
Садржај теоријске наставе
Сложенији поступци додекафонске и серијалне музике. Процес комплетрања агрегата, његове функције Атонална пролонгација
Садржај практичне наставе
хх
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
активност у току предавања
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
семинар/испит
70
Литература
Lerdahl, Fred. 1989. “Atonal Prolongational Structure“. Contemporary Music Review, Vol. 4; 65-87
Lester, Joel. 1989. Analytical Approaches to XX-century Music, Norton, New York
Pearsall, Edward. 1991. “Harmonic Progression and Prolongation in Post-Tonal Music”. Music Analysis, 10:3, 345-355
Straus, Joseph. 2000. Introduction to Post-Tonal Theory, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey
Straus, Joseph. 1987. “The Problem of Prolongation in Post-Tonal Music“, Journal of Music Theory, Vol. 31, No. 1, 1-21
Vaisala, Oli. 1999. “Concepts of Harmony and Prolongation in Schoenberg’s Op. 19/2”. Music Theory Spectrum, Vol. 21 No. 2.
Zatkalik, Miloš: Strukturni slojevi i prolongacija u posttonalnoj muzici (rukopis).
Zatkalik, Miloš. ¬¬¬¬2008. “The Aggregate or Have the Notes Lost Orientation?” Muzikološki zbornik / Musicological Annual XLIV/2, 69-86