Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Милош Заткалик, редовни професор

Услов

Нема предметних предуслова, али се од студената очекује елементарно познавање Фортове теорија скупова и принципа шенкеријанске анализе

Исход

На крају курса студенти: •познају сложеније поступке додекафонске и серијалне технике •познају начине на који се комплетира агрегат (хроматски тотал), као и формалне, синтаксичке и драматуршке функције тог комплетирања •усаврше и продубе разумевање односа површинске и дубинске структуре •разумеју концепт пролонгације, као и дугорочне стратегије организације тонских висина у атоналној музици •у стању су да разне аналитичке поступке примене на умерено сложене композиције атоналног усмерења

Циљ

Упознавање са стратегијама анализе атоналне музике, нарочито у домену организације тонских висина

Садржај теоријске наставе

Сложенији поступци додекафонске и серијалне музике. Процес комплетрања агрегата, његове функције Атонална пролонгација

Садржај практичне наставе

хх

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

активност у току предавања

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

семинар/испит

70

Литература

Lerdahl, Fred. 1989. “Atonal Prolongational Structure“. Contemporary Music Review, Vol. 4; 65-87

Lester, Joel. 1989. Analytical Approaches to XX-century Music, Norton, New York

Pearsall, Edward. 1991. “Harmonic Progression and Prolongation in Post-Tonal Music”. Music Analysis, 10:3, 345-355

Straus, Joseph. 2000. Introduction to Post-Tonal Theory, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey

Straus, Joseph. 1987. “The Problem of Prolongation in Post-Tonal Music“, Journal of Music Theory, Vol. 31, No. 1, 1-21

Vaisala, Oli. 1999. “Concepts of Harmony and Prolongation in Schoenberg’s Op. 19/2”. Music Theory Spectrum, Vol. 21 No. 2.

Zatkalik, Miloš: Strukturni slojevi i prolongacija u posttonalnoj muzici (rukopis).

Zatkalik, Miloš. ¬¬¬¬2008. “The Aggregate or Have the Notes Lost Orientation?” Muzikološki zbornik / Musicological Annual XLIV/2, 69-86