Предмет
Наставници на часовима предавања
др Александра Милетић, ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Јелена Дубљевић, асистент
Услов
Положен Солфеђо 2 (OLSO2)
Исход
Развијен функционалан начин мишљења и способност интерпретације (читање са листа), памћења и бележења музичког текста (инструктивних као и примера из музичке литературе).
Циљ
Повезивање садржаја рада на солфеђу са вокално-инструменталном и теоријском наставом са циљем оспособљавања студената за разумевање музичког текста и музичког садржаја, тачну и течну и промишљену интерпретацију.
Садржај теоријске наставе
Xроматске и енхармонске модулације (једноглас и вишегласје); политоналност, полимодалност; репетиторијум – алтерације – инструктивни примери; дијатоника (у старим кључевима; модулације, алтерације, битоналност. Фолклорни низови и лествице; Увод у тонално лабилну мелодику. Одговарајући једногласни, двогласни и трогласни диктати. Ритам: Поставка алт кључа; промене метра и темпа; промене метра и темпа у ритмичким и мелодијским примерима; ритмови Балкана. Тенор кључ – поставка; полиритмија и полиметрија; етиде без ознака метра
Садржај практичне наставе
Рад на бележењу једногласних и вишегласних диктата. Колоквијуми Провера савладаности обрађеног градива из области мелодике, ритма и диктата у оквиру засебних колоквијума. Завршни испит Писмени испит: једногласни и двогласни мелодијски диктат. Усмени испит: интерпретација примера а prima vista.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Колоквијуми
50
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
10
Усмени испит
30
Литература
Vasiljević, Z. M. (2003). Solfeđo – Metodski praktikum. Knjaževac: „Nota“
Каран, Г., Маринковић, Г. (2016). Solfeggio I. Београд: ФМУ
Каран, Г., Маринковић, Г. (2016). Solfeggio II. Београд: ФМУ
Drobni, I., Drobni, Т. (2015). Solfeggietto. Beograd: Fakultet muzičke umetnosti
Drobni, I. (2013). Hromatika i alteracije. Bijeljina: Slobomir P Univerzitet, TEMPUS
Drobni, I. (2013). Heterometrija. Bijeljina: Slobomir P Univerzitet, TEMPUS
Drobni, I., Ristić, T (2003). Bahovi korali – uvod u interfunkcionalnu nauku o muzici. Beograd: Zavod za udžbenike
Jollet, J. C. (1987). Jeux de rhytme et jeux de cles. Paris: Gerard Bilaudot
Тодоровић, Д. (2013). Певање са листа. Београд: Факултет музичке уметности
Popović, B. (1969). Intonacija. Beograd: Univerzitet umetnosti, FMU
Ristić, T., Drobni, I. (2005): Modusi – uvod u interfunkcionalnu nauku o muzici. Beograd: Zavod za udžbenike
Noel Gallon (1964). 50 Leçons Solfège rythmiques. Paris: Max Escig
Kršić, V., Pantović, Lj., Vasiljević-Drobni, M. (1991): Alt i tenor ključ. Beograd: FMU
Lazzari, A. (1982). Solfeggi parlati e cantati. Milano: Ricordi
Збирке једногласних и вишегласних диктата домаћих и иностраних аутора
Одговарајући примери из уметничке вокалне и инструменталне литературе
Хрпка Вешковац, И. (2018). Практикум из солфеђа ‒ Мелодика: певање и диктат. Београд: Факултет музичке уметности.