Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Александра Милетић, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Јелена Дубљевић, асистент

Услов

Положен Солфеђо 2 (OLSO2)

Исход

Развијен функционалан начин мишљења и способност интерпретације (читање са листа), памћења и бележења музичког текста (инструктивних као и примера из музичке литературе).

Циљ

Повезивање садржаја рада на солфеђу са вокално-инструменталном и теоријском наставом са циљем оспособљавања студената за разумевање музичког текста и музичког садржаја, тачну и течну и промишљену интерпретацију.

Садржај теоријске наставе

Xроматске и енхармонске модулације (једноглас и вишегласје); политоналност, полимодалност; репетиторијум – алтерације – инструктивни примери; дијатоника (у старим кључевима; модулације, алтерације, битоналност. Фолклорни низови и лествице; Увод у тонално лабилну мелодику. Одговарајући једногласни, двогласни и трогласни диктати. Ритам: Поставка алт кључа; промене метра и темпа; промене метра и темпа у ритмичким и мелодијским примерима; ритмови Балкана. Тенор кључ – поставка; полиритмија и полиметрија; етиде без ознака метра

Садржај практичне наставе

Рад на бележењу једногласних и вишегласних диктата. Колоквијуми Провера савладаности обрађеног градива из области мелодике, ритма и диктата у оквиру засебних колоквијума. Завршни испит Писмени испит: једногласни и двогласни мелодијски диктат. Усмени испит: интерпретација примера а prima vista.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Колоквијуми

50

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

10

Усмени испит

30

Литература

Vasiljević, Z. M. (2003). Solfeđo – Metodski praktikum. Knjaževac: „Nota“

Каран, Г., Маринковић, Г. (2016). Solfeggio I. Београд: ФМУ

Каран, Г., Маринковић, Г. (2016). Solfeggio II. Београд: ФМУ

Drobni, I., Drobni, Т. (2015). Solfeggietto. Beograd: Fakultet muzičke umetnosti

Drobni, I. (2013). Hromatika i alteracije. Bijeljina: Slobomir P Univerzitet, TEMPUS

Drobni, I. (2013). Heterometrija. Bijeljina: Slobomir P Univerzitet, TEMPUS

Drobni, I., Ristić, T (2003). Bahovi korali – uvod u interfunkcionalnu nauku o muzici. Beograd: Zavod za udžbenike

Jollet, J. C. (1987). Jeux de rhytme et jeux de cles. Paris: Gerard Bilaudot

Тодоровић, Д. (2013). Певање са листа. Београд: Факултет музичке уметности

Popović, B. (1969). Intonacija. Beograd: Univerzitet umetnosti, FMU

Ristić, T., Drobni, I. (2005): Modusi – uvod u interfunkcionalnu nauku o muzici. Beograd: Zavod za udžbenike

Noel Gallon (1964). 50 Leçons Solfège rythmiques. Paris: Max Escig

Kršić, V., Pantović, Lj., Vasiljević-Drobni, M. (1991): Alt i tenor ključ. Beograd: FMU

Lazzari, A. (1982). Solfeggi parlati e cantati. Milano: Ricordi

Збирке једногласних и вишегласних диктата домаћих и иностраних аутора

Одговарајући примери из уметничке вокалне и инструменталне литературе

Хрпка Вешковац, И. (2018). Практикум из солфеђа ‒ Мелодика: певање и диктат. Београд: Факултет музичке уметности.