Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Милош Заткалик, редовни професор
Услов
нема
Исход
На крају курса студенти би требало да : •Овладају основним техникама теорије скупова •Буду у стању да логично и музикално примене т.с. у краћим композицијама •Схвате однос музичке површине и дубинске структуре •Стекну елементарну способност критичког процењивања аналитичке методе
Циљ
Упознавање с елементарним стратегијама анализе атоналне музике, нарочито у домену организације тонских висина
Садржај теоријске наставе
Проблеми организације музичког тока у условима слабљења и ишчезавања функционалне тоналности. Гранични случајеви тоналитета. Мотивски односи као генератор мелодијских и хармонских кретања. Појам дубинске структуре у тоналној и атоналној музици. Теорија скупова. Сврха и разлози настанка. Нумеричка нотација. Појам скупа. Сегментација. Нормални поредак и примарна форма. Вектор скупа. Релације симиларитета и инклузије. Комплементација. Комплекс и субкомплекс. Формалне импликације (повезана форма итд.). Домети и ограничења теорије скупова
Садржај практичне наставе
xx
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
активност у току предавања
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
семинар/испит
70
Литература
Cook, Nicholas, “Formal approaches to analysis”, A Guide to Musical Analysis, London & Melbourne, J. M. Dent & Sons Ltd., 1987, 116-182
Forte, Allen, The Structure of Atonal Music, New Haven, Yale University Press, 1972
Kostka, Stefan, Materials and Techniques of XX Century Music, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey, 1990
Lester, Joel, Analytical Approaches to XX-century Music, Norton, New York, 1989
Strauss, Joseph: Introduction to Post-Tonal Theory, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 2000