Предмет
Наставници на часовима предавања
др Бланка Богуновић, професор у пензији
Услов
Нема
Исход
1. Познавање развоја и одступања у развоју, као и основних проблема која негативно утичу на успешност ученика 2. Разумевање законски дефинисане и педагошке улоге наставника у препознавању и помагању ученицима са тешкоћама и проблемима 3. Разумевање и примена стечених психолошких знања о ученицима који имају проблеме који утичу на њихову успешност у школи у склопу индивидуалних научних/ практичних интересовања студента.
Циљ
Упознавање са главним теоријским концептима и истраживачким налазима у области психологије, психологије музике и других блиских дисциплина, које третирају проблеме ученика у похађању и праћењу наставе. Оснаживање наставника за рад са ученицима којима је услед социјалне ускраћености, сметњи у развоју, емоционалних и других проблема потребан посебан или индивидуализовани начин рада.
Садржај теоријске наставе
Базична знања из Развојне психологије (основно о моторичком, емоционалном, социјалном и моралном развоју); Ометеност у развоју (врсте и карактеристике); Емоционални проблеми ученика; Социјални проблеми ученика; Законски и педагошки дефинисана улога школе и наставника у препознавању и помагању деци ометеној у развоју; Стрес и други медицински проблеми; Карактеристике породице и како ти проблеми могу утицати на ефикасност ученика; Комуникационе вештине и проблеми у комуникацији; Превенција проблема; Границе, улоге и заштита наставника процесу помагања ученицима са психолошким и другим тешкоћама; Ношење са проблемима стреса и изгарања. Испит се састоји од писменог рада (приказа самостално изведеног истраживања или неке тешкоће у праћењу наставе) и усмене презентације и одбране тог рада.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
20
Семинари
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
50
Усмени испит
10
Литература
Јерковић, И. и отовић, М. (2010). Развојна психологија. Нови Сад, Футуре публикације.
Winner, E. (1996). Даровита дјеца: Митови и реалност. Доњи Вукојевац: Остварење.
Bogunović, B. (2010). Muzički talenat i uspešnost. Beograd: Fakultet muzičke umetnosti i Institut za pedagoška istraživanja.
McPherson, G. E. (2006) The child as musician: A Handbook of musical development. Oxford: Oxford University Press.
Митић, М. - уредни (2011). Деца са сметњама у развоју – потребе и подршка, УНИЦЕФ, Београд