Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Тијана Илишевић, доцент

Услов

Испуњене предиспитне обавезе за предмет Музичка теорија 1 (DHMT1)

Исход

Оспособљавање студената за примену њихових научних компетенција и постављање основа за приступање изради докторског рада

Циљ

Предмет је намењен продубљеном упознавању студента са музичком теоријом и анализом у оквиру њених различитих видова и њихових интерпретација

Садржај теоријске наставе

Гешталт теорија и њена примена у анализи вокалних музичких дела; Инструментални театар – теоријска поставка са аналитичким приказима; Редукционистички принципи конституисања музичког дела;

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

10

Семинар-и

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

40

Литература

Antović. Mihailo, Lingvistika, muzikalnost, kognicija, Niški kulturni centar, Niš, 2009.

Arnhajm, Rudolf, Vizuelno mišljenje, Univerzitet umetnosti u Beogradu, Beograd, 1985.

Panić, dr Vladislav, Psihologija i umetnost, Beograd, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, 1997.

Brkljačić, Ivan: Istar – instrumentalni teatar, teorijska studija o istoimenom ciklusu nascentnih muzičkih karikatura za scensko izvođenje u pozorišnom dekoru, Muzički talas br., Clio, 2014.

Heile, Bjorn, The Music of Mauricio Kagel, England, Ashgate Publishing Limited, 2006.

Pavis, Patrice, Analyzing Performance; Theater, Dance and Film, USA, The University of Michigan, 2003.

Veselinovic-Hofman, Mirjana, Postmoderno muzicko pozorište u Srbiji – uvodne napomene o kriterijumima za definiciju, Srpska muzicka scena – zbornik radova, Beograd, Muzikološki institut SANU, 1995.

Tošić, Vladimir, Redukcionistički principi konstitiucije muzičkog dela, Zvuk br. 3-4, 1986

Tošić, Vladimir, Opus 4 – dokumenti, SKC, 2001.

Nyman, Michel, Experimental Music, Studio Vista, 1974.

Griffiths, Paul, Modern Music, Thames and Hudson, 1978.