Предмет
Наставници на часовима предавања
др Тијана Илишевић, доцент
Услов
Испуњене предиспитне обавезе за предмет Музичка теорија 1 (DHMT1)
Исход
Оспособљавање студената за примену њихових научних компетенција и постављање основа за приступање изради докторског рада
Циљ
Предмет је намењен продубљеном упознавању студента са музичком теоријом и анализом у оквиру њених различитих видова и њихових интерпретација
Садржај теоријске наставе
Гешталт теорија и њена примена у анализи вокалних музичких дела; Инструментални театар – теоријска поставка са аналитичким приказима; Редукционистички принципи конституисања музичког дела;
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Практична настава
10
Семинар-и
40
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
40
Литература
Antović. Mihailo, Lingvistika, muzikalnost, kognicija, Niški kulturni centar, Niš, 2009.
Arnhajm, Rudolf, Vizuelno mišljenje, Univerzitet umetnosti u Beogradu, Beograd, 1985.
Panić, dr Vladislav, Psihologija i umetnost, Beograd, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, 1997.
Brkljačić, Ivan: Istar – instrumentalni teatar, teorijska studija o istoimenom ciklusu nascentnih muzičkih karikatura za scensko izvođenje u pozorišnom dekoru, Muzički talas br., Clio, 2014.
Heile, Bjorn, The Music of Mauricio Kagel, England, Ashgate Publishing Limited, 2006.
Pavis, Patrice, Analyzing Performance; Theater, Dance and Film, USA, The University of Michigan, 2003.
Veselinovic-Hofman, Mirjana, Postmoderno muzicko pozorište u Srbiji – uvodne napomene o kriterijumima za definiciju, Srpska muzicka scena – zbornik radova, Beograd, Muzikološki institut SANU, 1995.
Tošić, Vladimir, Redukcionistički principi konstitiucije muzičkog dela, Zvuk br. 3-4, 1986
Tošić, Vladimir, Opus 4 – dokumenti, SKC, 2001.
Nyman, Michel, Experimental Music, Studio Vista, 1974.
Griffiths, Paul, Modern Music, Thames and Hudson, 1978.