Предмет
Наставници на часовима предавања
др Младен Марковић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др Младен Марковић, доцент
Услов
Нема
Исход
По окончању наставе од студента се очекује разумевање основних токова развоја популарних музичких жанрова у Србији, као и њихова веза са традиционалном музиком, нарочито градске провенијенције, но и музичке последице појаве глобализације.
Циљ
Упознавање студената са развојем специфичних жанрова и појава у српској популарној музици од краја XIX века до данас. Упознавање са општим начелима и одликама ових жанрова, као и са начинима приступа и анализе.
Садржај теоријске наставе
Развој српских градова у другој половини XIX века Градска традиција на размеђу векова – гудачки ансамбли Оснивање Радио Београда и организовање првих радијских ансамбала Царевац и трансфер градске музичке традиције на радио Период после Другог светског рата и формирање новокомпоноване музике Лепа Лукић и шездесете године XX века Тома Здравковић, Предраг Живковић-Тозовац и период седамдесетих година Лепа Брена и фузија попа и новокомпоноване музике Иван Гавриловић и техно утицаји током деведесетих – турбо? Новокомпонована музика у XXI веку World Music појам и дуалност појаве World Music као специфична маркетиншка категорија у оквирима популарне музике World Music - преглед његове појавности у Србији World Music и новокомпонована музика – додири и супротстављања Постоје ли World Music и новокомпонована музика? Презентација задате теме: презентација писаног текста базираног на истраживачком раду (до 8 страна) и његова усмена одбрана; Усмени испит: одговор на 3 питања.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
15
Присуство настави
10
Презентација задате теме
45
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
30
Литература
Растко Јаковљевић, 2011: World Music у Србији. Музичка омладина Србије, Београд.
Miroslav Perišić, 2000: Gradski život u Srbiji. Dijalog povijesničara - istoričara. Fridrich Nauman Stiftung, Zagreb, стр. 99 – 116.
Младен Марковић, 2010: Виолина у народној музици Србије. Факултет музичке уметности, Београд.
Милорад Петровић, 1998, "Џумбус комати на биковито кемане", Српско наслеђе, Историјске свеске бр. 5, Београд.
Dimitrije O. Golemović, 2006, "Nova gradska muzika", Čovek kao muzičko biće. Biblioteka XX vek, Beograd, стр. 225 – 232.
Ivan Čolović, 2006, Etno. Biblioteka XX vek, Beograd.
Mladen Marković, 2012, "Ethno-music in Serbia as a product of tradition – false or true?", Musical Practices in the Balkans: Ethnomusicological Perspectives. Музиколошки институт САНУ, Београд, стр. 333 – 343.
Ива Ненић, 2006, "World Music – од традиције до инвенције", Нови звук – Интернационални часопис за музику, бр. 27. СОКОЈ-МИЦ, Београд, стр. 43 – 54.