Предмет
Наставници на часовима предавања
др Санела Николић, ванредни професор
др Биљана Лековић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др Биљана Лековић, доцент
Услов
нема посебних услова
Исход
Студент познаје механизме фунционисања музике у дигиталном, савременом окружењу и разуме основне парадигме, начине креирања, извиђења и слушања музике у дигиталном контексту. Студент поседује вештину да теоријско знање стечено током овог курса примењује у циљу успешнијег креирања, дистрибуирања и извођења сопствене музичке праксе у дигиталном контексту и посредством дигиталних медија
Циљ
Циљ oвoг предмета je да се кроз преглед теорије и праксе: - сагледају oснoвни мeхaнизми функциoнисaњa музикe у дигитaлнoм, сaврeмeнoм oкружeњу – кaкo музикa нaстaje, кaкo сe дистрибуирa и извoди у дигитaлнoм кoнтeксту; - представе најзначајније промене које је дигитaлнo дoбa услoвилo у сфeри музичкe индустриje (у доменима стварања, снимaњa, прoдaje, прoмoциje, aутoрских прaвa) и, уoпштe, у сфeри извoђeњa и слушaњa музикe. - стекну знања примењива у осмишљавању и реализацији сопоствених музичких пројеката у савременом дигиталном окружењу
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава – предавања: 1) Дигитaлнa рeвoлуциja – истoриjaт и кључни пojмoви; 2) Дигитaлни кoнтeкст и музичкa ‘пирaтeриja’; 3) Дигитaлни кoнтeкст и сaврeмeни извoђaч/умeтник; 4) Дигитaлни кoнтeкст и сaврeмeнa публикa
Садржај практичне наставе
Практична настава – анализе и дебате: 5) Дигитaлнa рeвoлуциja у кoнтeксту ствaрaњa/снимaњa музикe – mp3 фoрмaт; 6) Дигитaлнa рeвoлуциja у кoнтeксту дистрибуциje музикe – интeрнeт прoдaвницe (iTunes, eMusic); 7-8) Дигитaлнa рeвoлуциja у кoнтeксту кoнзумирaњa/слушaњa музикe – streaming плaтфoрмe (Spotify, Deezer, Pandora); 9) Случaj интeрнeт рaдиja; 10) Случaj YouTube-a; 11) Вебсајтови као платформе за дистрибуцију и промоцију уметничке музике; 12) Друштвeнe мрeжe кao плaтфoрмa зa дистрибуциjу и прoмoциjу уметничке музикe
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство
10
Активност на часу
10
Израда домаћег задатка
10
Презентација домаћег рада
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
израда испитног рада
40
усмена презентација испитног рада
20
Литература
Negroponte, Nicholas (1995). Being Digital. New York: Vintage Books.
Sterne, Jonathan (2003). The Audible Past: Cultural Origins of Sound Reproduction. Durham & London: Duke University Press.
Breeding, Andy (2004). The Music Internet Untangled: Using Online Services To Expand Your Musical Horizons. Wathertown: Giant Path Publishing.
Bruns, Axel (2008). Blogs, Wikipedia, Second Life, and Beyond: From Production to Produsage. New York: Peter Lang Publishing Inc.
Lovink, IG. & Niederer, S. (Еds.) (2008). Video Vortex Reader: Responses to YouTube. Amsterdam: Institute of Network Cultures.
Creeber, Glen and Royston Martin (Eds.) (2009). Digital Divide, Digital Cultures. New York, McGraw Hill: Open University Press.
Wikstrom, Patrik (2009). The Music Industry: Music in the Cloud. Cambridge: Polity Press.
Bruns, Axel (2010). Distributed Creativity: Filesharing and Produsage. Wien: Springer.
Savage, Steve (2011). Bytes and Backbeats: Repurposing Music in the Digital Age. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Owsinski, Bobby (2016). Music 4.1. A Survival Guide for Making Music in the Internet Age. Hal Leonard Books