Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Весна Шоуц-Тричковић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

мр Весна Шоуц-Тричковић, редовни професор

Услов

Нема

Исход

Од будућег композитора се очекује да практично примењује стечено знање из ове, веома сложене дисциплине, која сумира познавање теоријских и практичних музичких дисциплина. Познавање диригентске и вокалне технике, музичке стилистике, начина и организације рада са различитим вокалним ансамблима, морају бити предуслов за активно учешће хорског диригента у припреми и реализацији музичких наступа са ансамблом.

Циљ

Предмет је усмерен ка упознавању и савладавању основних елемената хорског дириговања са циљем да оспособистудента за практичан рад са хором. Кроз процес стицања знања на овом предмету, будући композитори би требало да развију оне компоненте музичке личности које се, пре свега односе на извођачку вештину, способност комуникације и самосталност у раду.

Садржај практичне наставе

Предмет је конципиран као основа за будући практичан рад са вокалним ансамблима разних категорија. Поред неопходног почетног, аналитичког дела наставе, приоритет и тежиште је на практичној настави. Иако је настава колективног типа, посебан акцент се ставља на индивидуалан рад са студентима. У првом семестру студенти се упознају са врстама вокалних ансамбала и њиховим специфичностима. Инсистира се на правилном диригентском ставу и положају тела, усвајању основних елемената мануелне технике (теоретска и практична диференцијација диригентских шема, визуелно-просторне и естетске карактеристике). Акценат је на композицијама различитих стилских периода намењеним трогласним дечијим и женским ансамблима и четворогласним мешовитим хоровима. Захтев за колоквијум: једна задата четворогласна композиција (предавач свира задато дело наклавиру, а студент диригује). Примери хорских композиција који се обрађују у другом модулу захтевају виши ниво познавања диригентске технике, а очекује се да студент развија и лични диригентски стил. Осим техничких проблема, студенти савладавају и интерпретативне и стилске захтеве. Очекује се да студенти поред задате композиције, уз подршку наставника бирају дело које ће технички и интепретативно обрадити самостално. Настава је колективног типа, али се посебан акценат ставља на индивидуалан рад са студентима. Предавања имају тежиште на практичном делу наставе (дириговање) са демонстрацијама. Испитни захтеви: једна задата четворогласна композиција (предавач свира задато дело на клавиру, а студент диригује).

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност и залагање на настави

10

Присуство на настави

10

Колоквијум

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

50

Литература

Мокрањац, Стеван, Стојановић- Опело (Музичка Академија, Београд, 1972)

Monteverdi, Claudio –Lasciate mi morrire (Музичка Академија, Београд, 1979)

Мокрањац, Стеван, Стојановић – Руковети (Завод за издавање уџбеника, Београд, 1995)

Илић, Војислав- Нема леба (Факултет музичке уметности, Београд, 1983)

Jennefelt, Thomas- Vilarosa sarialdi (Warner Chappel Music, Scandinavia AB, 1997)

Slavenski, Josip-Voda zvira (Muzička Akademija, Beograd, 1967)