Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Весна Шоуц-Тричковић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

мр Весна Шоуц-Тричковић, редовни професор

Услов

Нема

Исход

Од будућег композитора се очекује да практично примењује стечено знање из ове, веома сложене дисциплине, која сумира познавање теоријских и практичних музичких дисциплина. Познавање диригентске технике, музичке стилистике, начина и организације рада са различитим ансамблима, морају бити предуслов за активно учешће будућег композитора као диригента у припреми и реализацији музичких наступа са камерним и симфонијским оркестрима.

Циљ

Предмет је усмерен ка упознавању и савладавању основних елемената оркестарског дириговања са циљем да оспособистудента за практичан рад са камерним и симфонијским оркестрима. Кроз процес стицања знања на овом предмету, будући композитори би требало да развију оне компоненте музичке личности које се, пре свега односе на извођачку вештину, способност комуникације и самосталност у раду.

Садржај практичне наставе

Концепција предмета је усмерена ка развијању диригентске технике студената, као и упознавању са начином и проблематиком рада са различитим оркестарским ансамблима. Поред неопходног почетног аналитичког дела наставе, приоритет и тежиште је на практичној настави која обухвата композиције различитих стилских периода. Примери композиција који се обрађују у трећем семестру једноставније су фактуре и мањег обима, а инсистира се на решењима техничких проблема који се могу јавити у раду са оркестром. Настава је колективног типа, али се посебан акценат ставља на индивидуалан рад са студентима. Предавања имају тежиште на практичном делу наставе (дириговање) са демонстрацијама. Захтев на колоквијуму: једна задата инструментална композиција (предавач свира задато дело на клавиру, а студент диригује). Примери композиција који се обрађују у четвртом модулу су захтевнији и у техничком и у интерпретативном смислу. Настава је колективног типа, али се посебан акценат ставља на индивидуалан рад са студентима. Захтев на испиту:

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност и залагање на настави

10

Присуство на настави

10

Колоквијум

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

50

Литература

Mozart, Wolfgang Amadeus- Sinfonie Nr. 39 Es-dur (Peters, Leipzig, 1965)

Haydn, Joseph –Sinfonie Nr. 104 D-dur (Peters, Leipzig, 1972)

Beethoven, Ludwig van, Sinfonie Nr. 1 C-dur (Peters, Leipzig, 1957) Beethoven, Ludwig van, Sinfonie Nr. 4 C-dur (Peters, Leipzig, 1938)

Mendelssohn-Bartholdy, Felix- Ouverture "Hebriden" (Peters, Leipzig, 1951)

Schubert, Franz- Sinfonie Nr. 8 h-moll (Peters, Leipzig, 1951)

Prokofieff, Sergey- Simphony No. 1 "Classique" (Boosey and Hawks, London, 1962)