Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Биљана Радовановић-Бркановић, редовни професор
Бојан Суђић, редовни професор
Услов
Нема
Исход
Студенти поседују знање и аналитичко и критичко мишљење из области методике наставе дириговања, имају темељан увид у наставни план и програм наставе дириговања, као и наставе хора и оркестра. Такође, владају вештинама преношења знања, практично ду оспособљени за држање наставе са развијеним креативним и интерактивним приступом.
Циљ
Студенти познају наставни програм и сагледавају проблематику наставе дириговања у средњој музичкој школи; Створили су активни однос и креативни приступ према материји из наставног програма; Развијано им је интересовање за педагошки рад; Теоретски/методички и практично су оспособљени за одвијање наставе дириговања у средњој музичкој школи као и хора и оркестра у нижој и средњој музичкој школи. Такође, циљ програма је формирање наставног кадра из области дириговања, а према потребама образовног процеса у музичким школама.
Садржај практичне наставе
Акценат садржаја предмета је артикулисање законитости и принципа методике наставе хорског дириговања и упознавање студената са педагошком и музичком литературом везаном за наставу дириговања. Активан рад на повезивање знања и искуства из дириговања, вокалне технике и познавања хорске литературе са стеченим знањима из осталих педагошких, музичко-педагошких предмета. Методика наставе дириговања подразумева активно повезивање знања и искуства из дириговања, познавања инструмената и технике свирања инструмената, основа оркестрације и познавања оркестарске литературе са стеченим знањима из осталих педагошких, музичко-педагошких предмета и психологије а све у циљу јачања интересовања за предмет Дириговање код ученика средњих музичких школа као и за њихово оспособљавање за вођење и организацију једноставних инструменталних ансамбала различитог састава. Испит се полаже у форми презентације семинарског рада.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
40
Присуство на настави
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Презентација семинарског рада
50
Литература
Илић, Војислав, Вежбе из хорског дириговања, Београд, Музичка академија, 1970.
Ђурковић, Бранко, Певање канона, Београд, Факултет музичке уметности, 1981.
Anonim, Vežbe iz horskog dirigovanja, Београд, Музичка академија, 1965.
Каран, Гордана; Јовановић, В. Драгана, Антологија хорске музике за дечји и женски хор композитора друге половине XIX века и друге половине XX века, Београд, Clett, 2014.
Koстић, Сузана, Хорско дириговање, Ниш, СКЦ, 1997.
Дробни, Ивана, Методичке основе вокално-инструменталне наставе, Београд, Завод за уџбенике, 2008.
Schuller, Gunter- The Complete Conductor (Oxford, London, 1997)
Demaree, Moses –The Complete Conductor (Prentice, London, 1995)
Green- The Modern Conductor (Prentice, London, 1969)