Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Наташа Пенезић, доцент
Услов
Нема
Исход
Познавање и разумевање могућности интерпретације музичког дела из датог периода. Формирање критичког мишљења и склоности ка истраживачком раду из области музичког извођаштва.
Циљ
Упознавање са проблемима интерпретације музичког дела у контексту актуелних уметничких стилова и естетичких теорија од барока до данас.
Садржај теоријске наставе
(1–5) Извођачке поетике истакнутих музичара настале у додиру са актуелним филозофским и естетичким правцима свог времена – антитрадиционалисти: Л. в. Бетовен, Ф. Лист, Ф. Бузони, Б. Барток, С. Прокофјев, Г. Гулд. (6–13) Извођачке поетике истакнутих представника традиционалног пијанизма И. Падеревски, С. Рахмањинов, А. Тосканини, А. Шнабел, В. Хоровиц. Д. Ојстрах, С. Рихтер, А. Б. Микеланђели. Захтеви на колоквијуму: Писмени тест из пређеног градива. Испитни захтеви: усмени: презентација теме која обрађује извођаштво и/или стваралаштво истакнутог инструменталисте одн. композитора; концерт-предавање (програм сачињен од дела са завршног испита на главном предмету).
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
20
Колоквијум-и
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Концерт-предавање
30
Усмени испит
30
Литература
Donington, Robert. The Interpretation of Early Music. Faber & Faber, London, 1975.
Brown, Clive, Roger Norrington. Classical & Romantic Performing practice, 1750–1900. Oxford UP, 2008.
Foht, Ivan. Savremena estetika muzike - Petnaest teorijskih portreta. Nolit, 1980.
Hirš, E. D. Načela tumačenja. Nolit, 1983.
Шобајић Драган (аутор, ред. и прев.). Збирка текстова за предмете Историја и теорија пијанизма и Историја извођаштва. 3. сам. издање аутора 2012.
Schulenberg, David. The Keyboard Music of J. S. Bach. Routledge, 2006.
Шобајић Драган. Темељи савременог пијанизма. Светови, 1996.
Dubal, David. The Art of the Piano – Its Performers, Literature, and, Recordings. 2005.
Šobajić Dragan, Franc List – stvaralac i izvođač. FMU, 2001.
Svestrani Glen Guld (priredila G. Gerten), Izdavačka knjižnica Z. Stojadinovića. 2005.
Zaslaw, Neal. Mozart's Symphonies: Context, Performance Practice, Reception. Oxford: Clarendon Press, 1991.
Ralph Kirkpatrick. Interpreting Bach's WTC - A Performer "s Discourse of Method. Yale Univeristy Press. 1987.