Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

ма Лука Игњатовић, ванредни професор

Услов

Положен Џез саксофон 6 (OMSX6)

Исход

Студенти овладавају практичним вештинама у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, вежбања, одржавања проба и организовања и заказивања концерата, као и теоријским знањем – познавањем и разумевањем џез репертоара. Способност музичког изражавања у свим најважнијим традиционалним и савременим стиловима и формама џеза. Способност да се сопствене уметничке идеје формулишу и реализују, развијено критичко расуђивање.

Циљ

Савладавање технике свирања на саксофону, упознавање џез језика и репертоара. Развој свих компонената музичке личности студента, кроз процес стицања знања и умећа неопходних за слојевито разумевање и реализацију музичког дела. Развијање критичког начина мишљења, способности музичке комуникације и самосталности у раду. Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала, као и способност за педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама музике.

Садржај практичне наставе

Развој сопственог стила интерпретације. Поделе тактова на 2, 3, 4, 5... једнаких делова. Савладавање извођења полиритмичних фраза; извођење 3/4 ских, 5/4ских фраза у 4/4ском такту. Сарадња са студентима џез бубњева, ради развијања бољег осећаја за "тајминг" и форму. Избор програма и план рада зависе од тренутних могућности сваког студента и усклађени су са нивоом претходно стеченог знања и њиховим интелектуалним, емотивним и психофизичким предиспозицијама. У оквиру Џез одсека организују се једном недељно концерти класа или целог одсека. Студент је дужан да наступи јавно најмање једном месечно. Испитни захтеви: полуреситал слободног програма у трајању 25-30 минута, који мора укључити: један" fast blues", један "medium swing", један "fast swing", једна "bossa nova". Програм се изводи напамет.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност и залагање на настави

10

Јавни наступ

20

Присуство настави

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Испит техничка реализација

30

Испит уметнички утисак

30

Литература

David Liebman, Ten composition in a chromatic style, Jamey Aebersold, 2010

David Liebman, David Liebman on education, the saxophone and related jazz topics, Jamey Aebersold, 2010

David Liebman, A chromatic approach to jazz melody and harmony, Advance Music, 2006

David Liebman, Chromaticism/Non-diatonic scales: How to play outside stated tonality, Jamey Aebersold, 2010

David Liebman, How to approach standards chromatically, Jamey Aebersold, 2010

David Liebman, Developing a personal saxophone sound, Dorn Publications, 1994