Предмет
Наставници на часовима предавања
др Ивана Перковић, редовни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др Марина Марковић, доцент
Услов
Нема посебних предуслова
Исход
Изградња и развој способности за уређивање научних публикација. Усвајање свих елемената у процесу припреме научних издања за објављивање, од прикупљања текстова, преко њихове селекције, до припреме за штампу.
Циљ
Усвајање основних принципа научних едиција. Сакупљање и проучавање релевантних извора, селекција и припрема текстова за објављивање. Кроз теоријски и практични рад на припреми издања, студенти ће се упознати са типовима уређивања (критичко, научно, академско едитовање), условима за публиковање рукописа и неопходним својствима академских едиција у које спадају тачност, веродостојност, прецизност, доследност и прегледност.
Садржај теоријске наставе
Дефинисање принципа издања. Сакупљање и проучавање релевантних текстова. Селекција и припрема за публиковање. Писање општег увода (историјског или интерпретативног) и одговарајућих објашњења. Конципирање садржаја. Усаглашавање референтног апарата. Style sheet. Стилска, граматичка и језичка коректност. Техничка припрема рукописа. Форматирање текста. Рачунарски програми за обраду и прелом текста, табела и слика. ИСБН/ИССН; УДК. Могућности електронског публиковања. Практична настава: уређивање зборника радова студената. Усмени испит: усмени одговор на два питања из градива.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
40
Практична настава
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
30
Литература
Greetham David (ed.), Scholarly Editing: A Guide to Research, New York, Modern Language Association, 1995.
Shillingsburg Peter, Scholarly editing in the computer age: theory and practice, Ann Arbor, MI, University of Michigan Press, 1996.
Tanselle, G. T., "Reflections on Scholarly Editing," Raritan, 1996, 16/2, 52–64.