Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Горан Маринковић, редовни професор
Услов
нема
Исход
а) Познавање историјата и литературе жанра електроакустичке музике. б) Способност осмишљавања и реализовања интерпретације електроакустичких камерних дела.
Циљ
а)Упознавање студената на извођачким одсецима специјалистичких и докторских студијских програма са појмом камерне музике XX и XXI века за акустичне инструменте и електронику тј. електроакустичке камерне музике. б)Упознавање студената са историјатом и литературом жанра електроакустичке камерне музике. в)Упознавање студената са проблематиком/практичним аспектима извођења електроакустичке камерне музике. г) Оспособљавање студената за извођење електроакустичке камерне музике.
Садржај теоријске наставе
Приказивање и анализирање проблематике интерпретације и техничке реализације електроакустичких дела кроз теоријски део наставе. Теоријски део подразумева предавања о појму и историјату камерне музике за акустичне инструменте и електронику; анализирање различитих типова електронских деоница у зависности од порекла звукова, начина извођења и начина записивања; све то уз слушање референтних аудио записа.
Садржај практичне наставе
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
тест
40
Активност и залагање на настави
10
Присуство на предавањима
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Испит - провера знања
40
Литература
Berweck, S: It worked yesterday: On (re-)performing electroacoustic music. Doctoral thesis, University of Huddersfield, 2012.
Keith Chapin, К., Clark, H. A. (ur.): Speaking of Music, Fordham University Press, New York, 2013.
Erić, Z.: ,,Znakovi Srđana Hofmana kao pojmovnik upotrebe žive elektronike u procesu kreiranja realnog muzičkog vremena“, Novi Zvuk, br. 6, 1995, 97.
Ernst, D.: The Evolution of Electronic Music, Schrimer, London and New York, 1977.
Emmerson, S.: “Combining the Acoustic and the Digital: Music for Instruments and Computer or Prerecorded Sound“, The Oxford Handbook of Computer Music, Oxford University Press, 2009.
Emmerson, S.: “Acoustic/Electroacoustic: The Relationship with Instruments“, Journal of New Music Research, Vol. 27, No. 1-2, Swets&Zeitlinger, 1998.
Griffiths, P.: A Guide to Electronic Music, Thames and Hudson, Bath, 1979.
Griffiths, P.: ,,Elektronska muzika“, Delo, br. 12, decembar 1988, 73.
Hofman, S.: Osobenosti elektronske muzike, Nota, Knjaževac, 1995.
Humpert, H. U., i Radovanović, V.: 40 godina elektronske glazbe, 15. muzički bienalle, Zagreb, 1989.
Mead, P.: “Jonathan Harvey's Tombeau de Messiaen – A fitting tribute to a great composer“, http://researchprofiles.herts.ac.uk/portal/files/1586146/T_de_Messiaen_Paper.pdf
Mikić, V.: “Duel kao odgovor“, Novi zvuk, br. 8, 1996, 39.
Mikić, V.: Muzika u tehnokulturi, Univerzitet umetnosti, Beograd, 2004.
Pašić, V.: “Mala sirena. U potrazi za smislom“, Novi zvuk, 4–5, 1994–95.
Popović-Mlađenović, Tijana: Muzičko pismo, Beograd, Clio, 1996.
Premate, Z.: Dvanaest lakih komada, Prosveta, Beograd, 1997.
Radovanović, V.: ,,Elektroakustička muzika između posebnog i opšteg sveta muzike, između medija i stila“, Delo, br. 12, decembar 1998, 29.
Schwartz, E.: ,,Elektronska panorama“, Delo, br. 12, decembar 1998, 42.
Strang, G.: ,,Etika i estetika kompjuterskog komponovanja“, Delo, br. 12, decembar 1988, 81.
Stokhausen, K.: Četiri kriterijuma elektronske muzike, Edicija Šum, Niš, 1989.
Stokhausen, K.: “Electroacoustic Performance Practice“, Perspectives of New Music, Winter 96, Vol. 34, Issue 1, 74–106.
Veselinović-Hofman, M.: “Funkcija tehnološkog napretka u muzici XX veka“, Umetnost – Priroda – Tehnika, Zbornik radova, sveska X, Estetičko društvo Srbije, Beograd, 1996, 133.