Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Горан Маринковић, редовни професор

Услов

нема

Исход

а) Познавање историјата и литературе жанра електроакустичке музике. б) Способност осмишљавања и реализовања интерпретације електроакустичких камерних дела.

Циљ

а)Упознавање студената на извођачким одсецима специјалистичких и докторских студијских програма са појмом камерне музике XX и XXI века за акустичне инструменте и електронику тј. електроакустичке камерне музике. б)Упознавање студената са историјатом и литературом жанра електроакустичке камерне музике. в)Упознавање студената са проблематиком/практичним аспектима извођења електроакустичке камерне музике. г) Оспособљавање студената за извођење електроакустичке камерне музике.

Садржај теоријске наставе

Приказивање и анализирање проблематике интерпретације и техничке реализације електроакустичких дела кроз теоријски део наставе. Теоријски део подразумева предавања о појму и историјату камерне музике за акустичне инструменте и електронику; анализирање различитих типова електронских деоница у зависности од порекла звукова, начина извођења и начина записивања; све то уз слушање референтних аудио записа.

Садржај практичне наставе

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

тест

40

Активност и залагање на настави

10

Присуство на предавањима

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Испит - провера знања

40

Литература

Berweck, S: It worked yesterday: On (re-)performing electroacoustic music. Doctoral thesis, University of Huddersfield, 2012.

Keith Chapin, К., Clark, H. A. (ur.): Speaking of Music, Fordham University Press, New York, 2013.

Erić, Z.: ,,Znakovi Srđana Hofmana kao pojmovnik upotrebe žive elektronike u procesu kreiranja realnog muzičkog vremena“, Novi Zvuk, br. 6, 1995, 97.

Ernst, D.: The Evolution of Electronic Music, Schrimer, London and New York, 1977.

Emmerson, S.: “Combining the Acoustic and the Digital: Music for Instruments and Computer or Prerecorded Sound“, The Oxford Handbook of Computer Music, Oxford University Press, 2009.

Emmerson, S.: “Acoustic/Electroacoustic: The Relationship with Instruments“, Journal of New Music Research, Vol. 27, No. 1-2, Swets&Zeitlinger, 1998.

Griffiths, P.: A Guide to Electronic Music, Thames and Hudson, Bath, 1979.

Griffiths, P.: ,,Elektronska muzika“, Delo, br. 12, decembar 1988, 73.

Hofman, S.: Osobenosti elektronske muzike, Nota, Knjaževac, 1995.

Humpert, H. U., i Radovanović, V.: 40 godina elektronske glazbe, 15. muzički bienalle, Zagreb, 1989.

Mead, P.: “Jonathan Harvey's Tombeau de Messiaen – A fitting tribute to a great composer“, http://researchprofiles.herts.ac.uk/portal/files/1586146/T_de_Messiaen_Paper.pdf

Mikić, V.: “Duel kao odgovor“, Novi zvuk, br. 8, 1996, 39.

Mikić, V.: Muzika u tehnokulturi, Univerzitet umetnosti, Beograd, 2004.

Pašić, V.: “Mala sirena. U potrazi za smislom“, Novi zvuk, 4–5, 1994–95.

Popović-Mlađenović, Tijana: Muzičko pismo, Beograd, Clio, 1996.

Premate, Z.: Dvanaest lakih komada, Prosveta, Beograd, 1997.

Radovanović, V.: ,,Elektroakustička muzika između posebnog i opšteg sveta muzike, između medija i stila“, Delo, br. 12, decembar 1998, 29.

Schwartz, E.: ,,Elektronska panorama“, Delo, br. 12, decembar 1998, 42.

Strang, G.: ,,Etika i estetika kompjuterskog komponovanja“, Delo, br. 12, decembar 1988, 81.

Stokhausen, K.: Četiri kriterijuma elektronske muzike, Edicija Šum, Niš, 1989.

Stokhausen, K.: “Electroacoustic Performance Practice“, Perspectives of New Music, Winter 96, Vol. 34, Issue 1, 74–106.

Veselinović-Hofman, M.: “Funkcija tehnološkog napretka u muzici XX veka“, Umetnost – Priroda – Tehnika, Zbornik radova, sveska X, Estetičko društvo Srbije, Beograd, 1996, 133.