Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Горан Маринковић, редовни професор

Услов

нема

Исход

а) Познавање историјата и литературе жанра електроакустичке музике. б) Способност осмишљавања и реализовања интерпретације електроакустичких камерних дела.

Циљ

а)Упознавање студената на извођачким одсецима специјалистичких и докторских студијских програма са појмом камерне музике XX и XXI века за акустичне инструменте и електронику тј. електроакустичке камерне музике. б)Упознавање студената са историјатом и литературом жанра електроакустичке камерне музике. в)Упознавање студената са проблематиком/практичним аспектима извођења електроакустичке камерне музике. г) Оспособљавање студената за извођење електроакустичке камерне музике.

Садржај теоријске наставе

Садржај практичне наставе

Приказивање и анализирање проблематике интерпретације и техничке реализације електроакустичких дела кроз практични део наставе. Практични део осмишљен је као активно извођење одређених композиција или делова композиција са електроником, односно као практично упознавање са разноврсном проблематиком извођења електроакустичке музике.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство на настави

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Испит - извођење задатих композиција

70

Литература

Berweck, S: It worked yesterday: On (re-)performing electroacoustic music. Doctoral thesis, University of Huddersfield, 2012.

Keith Chapin, К., Clark, H. A. (ur.): Speaking of Music, Fordham University Press, New York, 2013.

Erić, Z.: ,,Znakovi Srđana Hofmana kao pojmovnik upotrebe žive elektronike u procesu kreiranja realnog muzičkog vremena“, Novi Zvuk, br. 6, 1995, 97.

Ernst, D.: The Evolution of Electronic Music, Schrimer, London and New York, 1977.

Emmerson, S.: “Combining the Acoustic and the Digital: Music for Instruments and Computer or Prerecorded Sound“, The Oxford Handbook of Computer Music, Oxford University Press, 2009.

Emmerson, S.: “Acoustic/Electroacoustic: The Relationship with Instruments“, Journal of New Music Research, Vol. 27, No. 1-2, Swets&Zeitlinger, 1998.

Griffiths, P.: A Guide to Electronic Music, Thames and Hudson, Bath, 1979.

Griffiths, P.: ,,Elektronska muzika“, Delo, br. 12, decembar 1988, 73.

Hofman, S.: Osobenosti elektronske muzike, Nota, Knjaževac, 1995.

Humpert, H. U., i Radovanović, V.: 40 godina elektronske glazbe, 15. muzički bienalle, Zagreb, 1989.

Mead, P.: “Jonathan Harvey's Tombeau de Messiaen – A fitting tribute to a great composer“, http://researchprofiles.herts.ac.uk/portal/files/1586146/T_de_Messiaen_Paper.pdf

Mikić, V.: “Duel kao odgovor“, Novi zvuk, br. 8, 1996, 39.

Mikić, V.: Muzika u tehnokulturi, Univerzitet umetnosti, Beograd, 2004.

Pašić, V.: “Mala sirena. U potrazi za smislom“, Novi zvuk, 4–5, 1994–95.

Popović-Mlađenović, Tijana: Muzičko pismo, Beograd, Clio, 1996.

Premate, Z.: Dvanaest lakih komada, Prosveta, Beograd, 1997.

Radovanović, V.: ,,Elektroakustička muzika između posebnog i opšteg sveta muzike, između medija i stila“, Delo, br. 12, decembar 1998, 29.

Schwartz, E.: ,,Elektronska panorama“, Delo, br. 12, decembar 1998, 42.

Strang, G.: ,,Etika i estetika kompjuterskog komponovanja“, Delo, br. 12, decembar 1988, 81.

Stokhausen, K.: Četiri kriterijuma elektronske muzike, Edicija Šum, Niš, 1989.

Stokhausen, K.: “Electroacoustic Performance Practice“, Perspectives of New Music, Winter 96, Vol. 34, Issue 1, 74–106.

Veselinović-Hofman, M.: “Funkcija tehnološkog napretka u muzici XX veka“, Umetnost – Priroda – Tehnika, Zbornik radova, sveska X, Estetičko društvo Srbije, Beograd, 1996, 133.