Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

ма Анђелко Ступар, доцент

Услов

Положени Џез бубњеви 3 (OMJB3)

Исход

Способност музичког изражавања у свим најважнијим традиционалним и савременим стиловима и формама џеза. Способност да се сопствене уметничке идеје формулишу и реализују, развијено критичко расуђивање.

Циљ

Изучавање џез језика у структурно повезаним оквирима. Развој свих компонената музичке личности студента, кроз процес стицања знања и умећа неопходних за слојевито разумевање и реализацију музичког дела. Развијање критичког начина мишљења, способности музичке комуникације и самосталности у раду.

Садржај практичне наставе

Даљи развој координације као најважнијег елемента у владању инструментом. Џез бубњеви као пратња солисти – развој речника карактеристичних мотивских фигура у свингу. Прорада сола из ере свинга. Основни латино ритмови. Фразирање у џезу. Техника свирања метлицама. Избор програма и план рада зависе од тренутних могућности сваког студента и усклађени су са нивоом претходно стеченог знања и њиховим интелектуалним, емотивним и психофизичким предиспозицијама. У оквиру Џез одсека организују се једном недељно концерти класа или целог одсека. Студент је дужан да наступи јавно најмање једном месечно. Испитни захтеви: три нумере различитог карактера – свинг, латин, балада.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност и залагање на настави

10

Јавни наступ

20

Присуство настави

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Испит техничка реализација

30

Испит уметнички утисак

30

Литература

Jim Chapin, Technique for Modern Drummer

Ted Reed, Progressive Steps to Sincopation for Modern Drummer

Ed Thigpen, The Sound of Brushes, Vol. 2