Предмет
Наставници на часовима предавања
др Бланка Богуновић, професор у пензији
Услов
Нема
Исход
1. Познавање основних појмова, принципа и области изучавања психологије музике. 2. Разумевање и примена психолошких знања у склопу сопствених научних/уметничких/примењених интересовања. 3. Развој критичког и стваралачког мишљења и развој способности евалуације у области музичко психолошких тема.
Циљ
Упознавање са главним теоријским концептима и истраживачким налазима у области психологије музике и блиских дисциплина, интердисциплинарна истраживања
Садржај теоријске наставе
Упознавање са основним научним знањима у области најразвијенијих субдисциплина и приступа у психологији музике: психометријски приступ, когнитивна, развојна и социјална и примењена психологија музике (образовање, здравље музичара). Проучавање сазнања у домену основних музичких активности (слушања, извођења и компоновања и импровизовања музике) и њихових психолошких корелата (способности, мотивација, емоција, личности, понашање, комуникација).
Садржај практичне наставе
Предавања, дискусионе групе; Консултације у групи или појединачно; Презентације студената на договорене теме. Фокус на теме које су у домену научног/уметничког/примењеног интересовања студената. Испит - Прегледни рад или емпиријско истраживање и извештај, 5 –10 страна и одбрана Ниво рада такав да може бити објављен у (најмање) часопису националног значаја или да буде саопштен на научном скупу.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство предавањима
10
Активност у току предавања
10
Семинари/презентација
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
50
Усмени испит
10
Литература
Радош, К. (2010). Психологија музике. Београд: Завод за уџбенике.
Богуновић Бланка (2010). Музички таленат и успешност. Београд: Факултет музичке уметности и Инст тут за педагошка истраживања.
Popović Mlađenović, T., Bogunović, B. & Perković, I. (2014). Interdisciplinary approach to music: Listening, performing, composing. Belgrade: Faculty of Music.
Hallam, S., Cross, I. & Thaut, M. 2008). The Oxford handbook of music psychology. Oxford: Oxford University Press.
Juslin, P. & Sloboda, J. (2010). Music and Emotion. Theory, Research, Application. Oxford: University Press.
Левитин, Д. Џ. (2011). Музика и мозак. Зашто волимо музику. Нови Сад: Психополис и ститут.
Miell, D., MacDonald, R. & Hargreaves, D. J. (2005). Musical communication. Oxford: University Press.
Kemp, E. (1996): The Musical temperament. Psychology and personality of musicians. New York: Oxford University Press.
Sloboda J. (2004). Exploring the musical mind - cognition, emotion, ability, function. Oxford: University Press.
North, A. C. & Hargreaves, D. J. (2008). The social and applied psychology of music. New York: Oxford University Press.
McPherson, G. E. (2006). The child as musician: A handbook of musical development. Oxford: Oxford University Press.
Мејер, Л. Б. (1986). Емоције и значење у музици. Београд: Нолит.