Предмет
Наставници на часовима предавања
ма Јелена Личина, наставник стручног предмета
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Јелена Личина, наставник стручног предмета
Услов
Положен испит из предмета Енглески језик 2 (OGEN2)
Исход
Од студента се на крају овог курса очекује да је у још већој мери развио вештине читања и размишљања о одређеној теми, унапредио способности разумевања текста, повећао знање специфичне терминологије музичке уметности, развио комуникативну компетенцију проширивањем најфреквентнијих граматичких конструкција музичког дискурса. Студент ће моћи да самостално репродукује текст у облику повезаног излагања или конверзацијске размене ставова, као и критичког осврта и изношења сопствених ставова у вези са одређеном темом из матичног студијског програма. Велики нагласак се ставља на продуктивно односно функционално знање енглеског језика.
Циљ
Циљ предмета је да оспособи студенте за напредно коришћење стручне музичке литературе на енглеском језику, функционално разумевања поруке текста, као и самостално изражавање и, у нешто мањој мери, писање на енглеском језику.
Садржај теоријске наставе
На овом курсу ће се преводити и анализирати текстови: The Romantic Period; Harmony and Tonality; Ethnology and Nationalism; European Folk Music, Russian Folk Song, Schumann Orchestral Music, Encharmonic Keyboard, Music Therapy, Royal Silence, Giusers, Hobby-Animals and Mummers, Yule. Неке од понуђених тема за дискусију су: Finding music in art; Where do musicology and ethnomusicology meet?; Classical music out of context, Psychedelic music show; Work dances; Feminist anthropology; Processions; Animal dances, Music as the victim of social circumstances, Comparing cultures, The symbolic meanings of plants and herbs in folk tradition, Postmodern music, Music therapy. Предвиђено је даље превођење са енглеског језика текстова из појединих студијских програма као иусмене презентације и писање резимеа семинарских радова за потребе главних студијских програма. Граматичка грађа ће се наћи само у својој функционалној употреби: Tenses, Infinitives, Participles, Gerunds, Articles, Verbs and Nouns easily confused; Phrasal Verbs in musical texts; Collocations; Synonyms and Antonyms; Word Building; дискутоваће се o проблемима при превођењу специфичне терминологије, посебно у етномузиколошком дискурсу. Нагласак се ставља нафункционалну употребумузичке терминологије: subject, theme, motif, idée fixe, 'musical compounds', 'mucial negatives', на економичност језика у функцији лепшег стила писања, на развијање вокабулара вокабулара (cloze tests). Колоквијум се састоји од писмене провере претходно утврђеног градива. Писмени испит се састоји од лексичког теста и провере разумевања непознатог текста.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Похађање предавања и активност
5
Писани рад (превод)
5
Презентација теме и дискусија
10
Колоквијум (тест)
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
60
Литература
Гркајац, Милијана: Waltz Through Your English, English in Musicology and Ethnomusicology, Завод за уџбенике, Београд, 2007.