Предмет
Наставници на часовима предавања
Милица Ђелић, наставник стручног предмета
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
Милица Ђелић, наставник стручног предмета
Услов
Положен Италијански језик 3 OGIT3
Исход
Лексичка и граматичка способност која одговара нивоу B1/B2. Студент може да прочита и разуме основне идеје новинских чланака или текстова на тему музичких догађаја. Преноси мишљење аутора текстова и исказује сопствено мишљење о датој теми. Уме да изложи одређени текст. Учествује у дискусији. Аргументује. Са разумевањем интерпретира текстове арија старих мајстора и текстове оперских арија које има на репертоару.
Циљ
Усавршавање језичких компетенција. Обрада нових граматичких јединица: Коњуктив. Имперфекат коњуктива. Плусквамперфекат коњуктива. Употреба. Хипотетичка реченица. Упознавање студената са текстовима на тему музичких догађаја објављених у новинама или на стручним сајтовима. Читање и разумевање писаног текста. Разумевање одломака из оперских либрета као и текстова из литературе старих мајстора. Правилан изговор.
Садржај теоријске наставе
Предмет обухвата следеће језичке структуре: Коњуктив (congiuntivo imperfetto, congiuntivo trapassato). Хипотетичка реченица (Periodo ipotetico). Реална, потенцијална, иреална и комбинована хипотетичка реченица. Герундиј (Gerundio semplice, gerundio composto). Употреба. Синтаксичке, лексиколошке и морфолошке особености језика либрета. Анализа одломака из оперских либрета као и текстова из литературе старих мајстора. Анализа ликова из појединих опера. Комуникативне функције: Разговор и дискусија о различитим темама, изражавање емоције различитог интензитета, вероватноће, немогућности, жаљења. Излагање мишљења. Аргументовање. Проширење лексике везане за позориште и оперу. Додатни материјал: Избор текстова који се баве музичким темама. Колоквијум се састоји од писмене провере претходно пређеног градива у виду теста . Писмени део испита састоји се од писмене провере лексичких и граматичких кометенција студента стечених у првом и другом семестру.Провера познавања лексичких и синтаксичких особености језика либрета. Усмени део испита састоји се од разговора о садржају појединих опера и односима између ликова; усмено тумачење појединих стихова.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Колоквијум
10
Домаћи задаци
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
50
Усмени испит
10
Литература
T. Marin - S. Magnelli, Nuovo progetto italiano 2a, 2b, Corso multimediale di lingua e civiltà italiana. Livello intermedio (B1). Edilingua
Paola Geri, Manuale per cantanti d'opera, Guerra edizioni, 2004.
Саша Модерц, Мала граматика италијанског језика, Београд, 2006.
Иван Клајн, Италијанско-српски речник, Нолит, Београд, 1996.
Il Vocabolario Treccani, L'Istituto dell'Enciclopedia Italiana, la versione del vocabolario online
Evelina Colorini, Singer's Italian, A Manual of Diction and Phonetics, Schirmer Cengage Learning, 1996.
Jonathan Retzlaff, Exploring Art Song Lyrics, Translation and Pronunciation of the italian, German, and French Repertoire, Oxford University Press, 2012.