Предмет
Наставници на часовима предавања
Зорана Козомарић, наставник стручног предмета
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
Зорана Козомарић, наставник стручног предмета
Услов
Да је студент похађао наставу немачкког језика у средњој школи
Исход
Овладавање техникама разумевања писаног текста опште тематике и текста из области стурке (уочавање специфичних лексичких, граматичких и изражајних средстава); Усвајање основне стручне терминологије; Проширивање говорних образаца Савладавање проширених образаца говорне делатности - способност дискутовања о стручним проблемима; Даље развијање способности читања специфичне стручне материје на нивоу глобалног, селективног и оријентационог
Циљ
Проширивање и обогаћивање језичке комуникативне компетенције; Развијање способности укључивања у области специфичне за свакодневну и будућу професионалну активности – језик струке; Усавршавање језичких вештина (читање, разумевање... ) Развој језичких вештина у језику струке (читање и разумевање краћих текстова); Усавршавање комуникативне компетенције у области струке (разумевање говора); Разумевање, изражавање и интеракција у професионалном контексту
Садржај теоријске наставе
Обнављање раније усвојене грађе на нивоу морфолошких, синтаксичких и лексичких јединица; Рад на проблемима изговора и правописа; Анализа и продукција језичких јединица у равни реченице, одломка, дискурса; Обрада текстова из обласи уметности Проширивање терминолошког фонда иманентног стручној области; Рад на проблемима структура типичних за писани језик струке (номиналне и вербалне фразе, активне и пасивне конструкције... ); Овладавање техникама усменог изражавања о проблемима и резултатима из дате области уметности (прикази, излагања, краћи реферати). Колоквијум се састоји од писмене провере претходно пређеног градива у виду теста . Писмени део испита састоји се од писмене провере лексичких и граматичких компетенција студента стечених у првом и другом семестру, као и разумевање прочитаног. Усмени део испита састоји се од презентације и разговора на теме из области уметности и теме специфичне за немачко говорно подручје.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
20
Колоквијум-и
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
30
Усмени испит
20
Литература
Axel Hering, Magdalena Massek, Michaela Prlmann – Balme: em Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache, Max Hueber Verlag, Ismaning 2002.
Gabriele und Manfred Richter: Interessantes, Kurioses, Wissenswertes, Verlag für Deutsch, Ismaning, 1994.
Зорана Козомарић, Наташа Вукајловић: "Spiel mit!" Sprechspiele für kommunikativen Deutschunterricht, Приручник за наставнике (игре у настави), Завод за уџбенике, Београд, 2009.