Предмет
Наставници на часовима предавања
др Гордана Каран, редовни професор
Услов
Нема
Исход
Способност разумевања музичке садржине на основу звука. Развијена способност перцепција звука дрвених дувачких инструмената у свим регистима и бојама у обиму од највиших (пиколо флаута) до најнижих (бас тромбон, туба) у распону од око 20Хз-20. 000Хз. Развијена музичка меморија - несметано превођење звука дрвених и лимених дувачких музичких инструмената из састава оркестра a tre у нотну слику.
Циљ
Разумевање свих параметра музике (темпо, карактер, мера, ритмичка фактура, хармонски језик, облик, артикулација, динамика, агогика... ). Развој музичког слуха - перцепција звука дувачких музичких инструмената у свим регистима и бојама у обиму од највиших (пиколо флаута) до најнижих (бас тромбон, туба). Успостављање система активног слушања, детектовања и разумевања свих параметра музике као и целокупног (задатог) музичког тока. Памћење звука и превођење музике у нотну слику која је свирана на дрвеним и лименим дувачким музичким инструменатима из састава оркестра a tre.
Садржај теоријске наставе
Упознавање са феноменом и особеностима музичког тембра. Указивање на специфичну звучност, регистре и начинe нотација кoје су својствене одређеним дувачким музичким инструментима. Сагледавање улоге тембра у препозвавању идентитета дувачких музичких инструмената или, у целини, догађаја звучног генерисања. Тембровски фактори релевантни за перцептивна просуђивања. Психолошка и психофизичка својства релевантна за прецепцију тембра. Мултифункционалност тембра у музици.
Садржај практичне наставе
Развијање музичке меморије и вештине превођења запамћеног звука у нотну слику - записивања музике/музички диктат. Увежбавање памћења и записивања музике која се слуша кроз рад на едукативним примерима као и композицијама које су селектоване из уметничке музичке литературе, а које су одабране имајући у виду најбоље звучне опсеге, тонске и техничке могућности и специфичности сваког музичког инструмента из састава оркестра a tre.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Колоквијум-и
40
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
50
Литература
Каран Гордана, Сандра Дабић., (2009): Тембровска одређеност аудитивног опажања, Факултет музичке уметности, Београд
Levitin Daniel J., (2006): This is your brain on music, Dutton, London
Padova, A. R. Santoboni & M. O. Belardinelli (2005). "Influence of timbre on emotions and recognition memory for music", Proceedings of the Conference on Interdisciplinary Musicology Actes du Colloque interdisciplinaire de musicologie, Montreal, http: //www. oicrm. org/doc/2005/cim05/articles/PADOVA_A_CIM05. pdf; 22. 01. 2011, 17: 45.
Композиције и деонице дувачких музичких инструмената из солистичке, камерне и оркестарске музичке литературе.