Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Гордана Каран, редовни професор

Услов

Нема

Исход

Способност разумевања музичке садржине на основу звука. Развијена способност перцепција звука дрвених дувачких инструмената у свим регистима и бојама у обиму од највиших (пиколо флаута) до најнижих (бас тромбон, туба) у распону од око 20Хз-20. 000Хз. Развијена музичка меморија - несметано превођење звука дрвених и лимених дувачких музичких инструмената из састава оркестра a tre у нотну слику.

Циљ

Разумевање свих параметра музике (темпо, карактер, мера, ритмичка фактура, хармонски језик, облик, артикулација, динамика, агогика... ). Развој музичког слуха - перцепција звука дувачких музичких инструмената у свим регистима и бојама у обиму од највиших (пиколо флаута) до најнижих (бас тромбон, туба). Успостављање система активног слушања, детектовања и разумевања свих параметра музике као и целокупног (задатог) музичког тока. Памћење звука и превођење музике у нотну слику која је свирана на дрвеним и лименим дувачким музичким инструменатима из састава оркестра a tre.

Садржај теоријске наставе

Упознавање са феноменом и особеностима музичког тембра. Указивање на специфичну звучност, регистре и начинe нотација кoје су својствене одређеним дувачким музичким инструментима. Сагледавање улоге тембра у препозвавању идентитета дувачких музичких инструмената или, у целини, догађаја звучног генерисања. Тембровски фактори релевантни за перцептивна просуђивања. Психолошка и психофизичка својства релевантна за прецепцију тембра. Мултифункционалност тембра у музици.

Садржај практичне наставе

Развијање музичке меморије и вештине превођења запамћеног звука у нотну слику - записивања музике/музички диктат. Увежбавање памћења и записивања музике која се слуша кроз рад на едукативним примерима као и композицијама које су селектоване из уметничке музичке литературе, а које су одабране имајући у виду најбоље звучне опсеге, тонске и техничке могућности и специфичности сваког музичког инструмента из састава оркестра a tre.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Колоквијум-и

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

50

Литература

Каран Гордана, Сандра Дабић., (2009): Тембровска одређеност аудитивног опажања, Факултет музичке уметности, Београд

Levitin Daniel J., (2006): This is your brain on music, Dutton, London

Padova, A. R. Santoboni & M. O. Belardinelli (2005). "Influence of timbre on emotions and recognition memory for music", Proceedings of the Conference on Interdisciplinary Musicology Actes du Colloque interdisciplinaire de musicologie, Montreal, http: //www. oicrm. org/doc/2005/cim05/articles/PADOVA_A_CIM05. pdf; 22. 01. 2011, 17: 45.

Композиције и деонице дувачких музичких инструмената из солистичке, камерне и оркестарске музичке литературе.