Предмет
Наставници на часовима предавања
др Маја Соколовић Игњачевић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др Маја Соколовић Игњачевић, доцент
ма Сара Савовић, истраживач-приправник
Услов
Нема
Исход
Познавање различитих типова дечјих ансамбала (хор, оркестар); способност одабира адекватног програма и његове реализације; компетенције за рад са дечјим музичким ансамблима на нивоу основне школе и средње школе, дечјих културних центара и музичких забавишта.
Циљ
Стицање знања о дечјим музичким ансамблима као саставном делу музичког образовања и њиховој улози и задацима у образовно-васпитном процесу; стицање знања и вештина у формирању и припреми дечјих музичких ансамбала за јавни наступ. Појединац кроз самостално и групно извођење стиче искуство у презентацији музике за децу која за резултат има: личну и колективну друштвену одговорност, комуникацију, емпатију, толеранцију, одмерен однос између индивидуалног и тимског доприноса педагошкој и уметничкој креацији, смисао за тимски рад. Друштвено одговорно понашање и сарадња са предшколским установама, основним школама и институцијама културе. Примена мултимедијалне електронске технологије.
Садржај теоријске наставе
Класификација ансамбала, аудиција, организација, распевавање, избор програма (хор: канон, двоглас, троглас; дечји оркестар: аранжман), ток школског часа/пробе, јавни наступ.
Садржај практичне наставе
Нега и образовање гласа (певачко дисање, поставка гласа, дикција, интонација, ритам, мелодијска фраза, динамика). Рад на хорској композицији (учење гласовних деоница, склапање гласова, корепетиција, уметничка надоградња). Класификација дечјих мелодијских, мембрафонских и осталих удараљки и њихов однос према звуку (метал – дрво- шуштећи инструменти). Стицање технике свирања на ударачким инструментима, импровизација, аранжман. Сопран блок флаута носилац мелодијске линије у дечјем оркестру: држање инструмента, начин извођења тонова (грифови), опсег тонова, октавна рупица (извођење тонова друге октаве). Певање и свирање изабраних композиција (световне и духовне песме за хор, композиције и аранжмани за дечји оркестар: барок, народна и дечја музика). Колоквијум Извођење хорске/оркестарске композиције
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Практична настава
10
Колоквијум
40
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
20
Усмени испит
20
Литература
Каран, Г., Јовановић, Д. (2014). Антологија српске музике за дечји и женски хор композитора друге половине 19. и прве половине 20. века (једноглас и двоглас), књига 1. Београд: Klett.
Каран, Г., Јовановић, Д. (2015). Антологија српске музике за дечји и женски хор композитора друге половине 19. и прве половине 20. века (троглас и четвороглас), књига 2. Београд: Klett.
Каран, Г., Јовановић, Д. (2016). Антологија српске музике за дечји и женски хор композитора друге половине 19. и прве половине 20. века (православна црквена музика вишегласје), књига 3. Београд: Klett.
Huber, J. (2000). Komm, lerne Blockflote spielen, Metodischer Lehrgang fur Sopran Blovkflote, Galen, CH.
Стефановић, С. стручни текстови о дечјој хорској музици (анализе) у: Зборник Катедре за музичку теорију 4; часопис Мокрањац, број 4, 5, 6, 12.
Текстови посвећени раду са дечјим ансамблима из стручне периодике и зборника Педагошких форума сценских уметности (Београд: Факултет музичке уметности ).