Предмет
Наставници на часовима предавања
др Тијана Илишевић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Милена Станојевић, асистент
Услов
Испуњене предиспитне обавезе из Анализе музичких облика 5 (OHAO5)
Исход
Студенти треба да су оспособљени за самосталну анализу композиција двадесетог века, посебно оне у којима је дошло до упадљивије промене у хијерархији музичкиха параметара. Студенти би требало да буду оспсобљени за самостални аналитички рад на композицијама различитих стилских и жанровских опредељења, за аналитичко-теоријска уопштавања која ће представити у писменој и усменој форми, као и да стекну свест о могућим правцима даљег усавршавања у овој области.
Циљ
Упознавање иновативних аспеката музике XX века, и стратегија које се примењују у анализи и тумачењу музичке форме.
Садржај теоријске наставе
1. Уводно предавање 2. Серијализација осталих параметара 3. Серијализација осталих параметара 4. Типови форме: континуална, колажна... 5. Типови форме: континуална, колажна... 6. Иновације у третману музичких параметара, посебно улога боје и фактуре 7. Тест 8. Дискусија о тесту 9-12. Специфичне формалне ситуације у условима постсеријалних тенденција (алеаторика, микрополифонија, минимализам): отворена форма, фрактална/ "селф-симилар" форма, групна, колективна итд. 13-15. Рекапитулација градива
Садржај практичне наставе
Аналитички приступ примерима из музичке литеартуре Колоквијум: Испит: анализа композиције постсеријалног репертоара. Одговор на теоријско питање.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Практична настава
10
Колоквијум
20
Семинар
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Аналитички део
20
Теоријски део
20
Литература
Kohoutek, Ctirad: Tehnika komponovanja u muzici XX veka, Beograd, Univerzitet umetnosti, 1984.
Popović, Berislav: Muzička forma ili smisao u muzici Beograd, Clio, 1998.
Cook, Nicholas: A Guide to Musical Analysis London, J. M. Dent & Sons Ltd., 1987.
Cvejić, Bojana: Otvoreno delo u muzici (Boulez, Stockhausen, Cage) Beograd, SKC, 2004.
Stamatović, Ivana: Otvorena muzička forma i izvođenje, Muzička teorija i analiza, Sokobanja, 2007.
Brindle, Reginald Smith: The New Music (The Avan-garde since 1945) Oxford/New York, Oxford University Press, 1987.