Предмет
Наставници на часовима предавања
др Сенка Белић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Александра Ивковић, асистент
Услов
Испуњене предиспитне обавезе из Контрапункта 3 (OHKO3)
Исход
По завршетку наставе од студената се очекује да буду оспособљени за: разумевање организације вишегласне инструменталне и вокално-инструменталне полифоне композиције, самосталну анализу дела инструменталне и вокално-инструменталне полифоне музике, практично реконструисање полифоног дела дате стилске епохе кроз израду трогласне и четворогласне стилске композиције (фуге).
Циљ
Оспособљавање студената за полифони начин музичког мишљења у оквиру ренесансног стила, који се остварује кроз анализу примера из музичке литературе и самосталну израду композиција у датом стилском маниру.
Садржај теоријске наставе
Трогласни и вишегласни инструментални контрапунктски став, контрапунктске технике у трогласном и вишегласном контрапунктском ставу, инструментални и вокално-инструментални полифони облици. Теме за обрађивање: 1. Трогласни, четворогласни и вишегласни контрапунктски став 2. Трогласна инвенција 2. Опште карактеристике фуге 3. Експозиција фуге 4. Међуставови у фуги 5. Спроводни део фуге 6. Завршни део фуге 7. Израда фуге; нотографисање фуге у неком од софтвера: Sibelius, Finale; алтернатива отвореног кода: MuseScore. 8. Фуга са више тема 9. Примена фуге и фугираног рада у бароку 10. Ричеркар, тјенто, канцона, капричо 11. Прелудјум, токата, фантазија, корална предигра и корална фантазија 12. Барокна свита, контрапунктске варијације 13. Вокално-инструментални облици 14. Полифонија после барока 15. Конверзија нотографисаних деоница фуге у миди формат и њихов увоз у неки од одабраних секвенцера: Steinberg Cubasе, Cakewalk Sonar; алтернатива отвореног кода: Rosegarden. Израда дигиталне звучне презентације. Најуспешнији радови биће приказани на Годишњем сусрету студената музичке теорије.
Садржај практичне наставе
Израда писмених радова и анализа према теоријским јединицама, израда фуге, презентација дигиталних радова. Писмени део испита: израда трогласне фуге. Усмени део испита: анализа полифоног дела инструменталне барокне музике, два питања из пређеног градива.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Анализа
10
Израда композиција и дигиталне звучне презентације
20
Присуство на предавањима
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени део испита
30
Усмени део испита
30
Литература
Peričić, Vlastimir, Instrumentalni i vokalno-instrumentalni kontrapunkt, Beograd, Univerzitet umetnosti, 1987.
Živković, Mirjana, Instrumentalni kontrapunkt, Beograd, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, 1991.
Radenković, Milutin, Sekvenca u klasičnoj instrumentalnoj fugi, Beograd, Umetnička akademija, 1972.