Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Зоран Божанић, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Александра Ивковић, асистент

Услов

Испуњене предиспитне обавезе из Контрапункта 3 (OHKT3)

Исход

По завршетку наставе од студената се очекује да буду оспособљени за: разумевање организације вишегласне инструменталне и вокално-инструменталне полифоне композиције, самосталну анализу дела инструменталне и вокално-инструменталне полифоне музике, практично реконструисање полифоног дела дате стилске епохе кроз израду трогласне и четворогласне стилске композиције (фуге).

Циљ

Оспособљавање студената за полифони начин музичког мишљења у оквиру ренесансног стила, који се остварује кроз анализу примера из музичке литературе и самосталну израду композиција у датом стилском маниру.

Садржај теоријске наставе

Трогласни и вишегласни инструментални контрапунктски став, контрапунктске технике у трогласном и вишегласном контрапунктском ставу, инструментални и вокално-инструментални полифони облици. Теме за обрађивање: 1. Трогласни, четворогласни и вишегласни контрапунктски став 2. Трогласна инвенција 3. Опште карактеристике фуге 4. Експозиција фуге 5. Међуставови у фуги 6. Спроводни део фуге 7. Завршни део фуге 8. Фуга са више тема 9. Примена фуге и фугираног рада у бароку 10. Ричеркар, контрапунктске варијације 11. Прелудјум, токата, фантазија, корална предигра и корална фантазија 12. Барокна свита 13. Вокално-инструментални облици 14. Полифонија после барока 15. Обнављање градива и припрема за испит.

Садржај практичне наставе

Израда писмених радова и анализа према теоријским јединицама Писмени део испита: израда трогласне фуге. Усмени део испита: анализа полифоног дела инструменталне барокне музике, два питања из пређеног градива.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Анализа

10

Израда композиција

20

Присуство на предавањима

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени део испита

30

Усмени део испита

30

Литература

Peričić, Vlastimir, Instrumentalni i vokalno-instrumentalni kontrapunkt, Beograd, Univerzitet umetnosti, 1987.

Živković, Mirjana, Instrumentalni kontrapunkt, Beograd, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, 1991.

Radenković, Milutin, Sekvenca u klasičnoj instrumentalnoj fugi, Beograd, Umetnička akademija, 1972.