Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Тијана Илишевић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Тања Мијатовић, асистент

Услов

Испуњене предиспитне обавезе из Музичких облика 1 (OHMO1)

Исход

Од студената се очекује способност да самостално анализирају облик песме и сонатни облик из различитих стилских периода и жанрова. Очекује се способност критичког промишљања и уопштавања добијених аналитичких резултата.

Циљ

Разумевање типологије музичке форме.

Садржај теоријске наставе

Предавања: 1. Увод у типологију форме 2. Концепција дводела и тродела 3. Облик песме – дводелни и троделни 4. Прелазни облик песме 5. Сложена песма 6. Прожимање типова песме 7. Тест 8. Претече сонатног облика 9. Глобална концепција сонатног облика 10. Однос тема у сонатном облику 11. Дистрибуција експозиционих и развојних сегмената у сонатном облику 12. Статус репризе у сонатном облику 13. Жанровско испољавање сонатног облика 14. Прожимање сонатног облика са другим формалним типовима 15. Критичко читање литературе Вежбе: Анализе у складу са тематским јединицама претходно обрађеним у оквиру предавања

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

10

Колоквијум

20

Домаћи радови

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Аналитичка део

20

Теоријски део

20

Литература

Peričić, Vlastimir, Dušan Skovran: Nauka o muzičkim oblicima, Univerzitet umetnosti, Beograd 1991.

Sabo, Anicа: Prelazni oblik između dvodelne i trodelne pesme: suočavanje teorijskih postavki i analitičke prakse, Muzička teorija FMU, 2006.

Rosen, Charles Sonata Forms, W. W Norton & Company, New York, London 1988.

Newman, William S: The Sonata in the Classic Era, W. W. Norton & Company Inc., New York 1972.

Dahlhaus, Carl: Ludwig van Beethoven. Approaches to his Music Clarendon Press, Oxford 1997.

Stamatović, Ivana: Sonatni oblik i sonatni princip, Muzička teorija i analiza I, FMU 2006.

Popović, Berislav: Muzička forma ili smisao u muzici, Beograd: Clio, 1998.

Cone, Edward T. Musical Form and Musical Performance, Norton, New York, 1968.