Предмет
Наставници на часовима предавања
др Тијана Илишевић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Тања Мијатовић, асистент
Услов
Испуњене предиспитне обавезе из Музичких облика 1 (OHMO1)
Исход
Од студената се очекује способност да самостално анализирају облик песме и сонатни облик из различитих стилских периода и жанрова. Очекује се способност критичког промишљања и уопштавања добијених аналитичких резултата.
Циљ
Разумевање типологије музичке форме.
Садржај теоријске наставе
Предавања: 1. Увод у типологију форме 2. Концепција дводела и тродела 3. Облик песме – дводелни и троделни 4. Прелазни облик песме 5. Сложена песма 6. Прожимање типова песме 7. Тест 8. Претече сонатног облика 9. Глобална концепција сонатног облика 10. Однос тема у сонатном облику 11. Дистрибуција експозиционих и развојних сегмената у сонатном облику 12. Статус репризе у сонатном облику 13. Жанровско испољавање сонатног облика 14. Прожимање сонатног облика са другим формалним типовима 15. Критичко читање литературе Вежбе: Анализе у складу са тематским јединицама претходно обрађеним у оквиру предавања
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Практична настава
10
Колоквијум
20
Домаћи радови
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Аналитичка део
20
Теоријски део
20
Литература
Peričić, Vlastimir, Dušan Skovran: Nauka o muzičkim oblicima, Univerzitet umetnosti, Beograd 1991.
Sabo, Anicа: Prelazni oblik između dvodelne i trodelne pesme: suočavanje teorijskih postavki i analitičke prakse, Muzička teorija FMU, 2006.
Rosen, Charles Sonata Forms, W. W Norton & Company, New York, London 1988.
Newman, William S: The Sonata in the Classic Era, W. W. Norton & Company Inc., New York 1972.
Dahlhaus, Carl: Ludwig van Beethoven. Approaches to his Music Clarendon Press, Oxford 1997.
Stamatović, Ivana: Sonatni oblik i sonatni princip, Muzička teorija i analiza I, FMU 2006.
Popović, Berislav: Muzička forma ili smisao u muzici, Beograd: Clio, 1998.
Cone, Edward T. Musical Form and Musical Performance, Norton, New York, 1968.