Предмет
Наставници на часовима предавања
др Зоран Божанић, ванредни професор
Услов
Нема
Исход
Студенти су у стању да компонују краће вокалне и инструменталне саставе на ренесансним модалним, као и на барокним и једноставнијим класичним хармонским основама
Циљ
Формирање естетских критеријума и оспособљавање за схватање важности примене традиционалних образаца у пракси, стварањем једноставних форми путем примене строгих хармонских и контрапунктских ставова
Садржај теоријске наставе
• анализа и самостално креирање модалне мелодије • третман текста у модалној музици • креирање самосталних примера вокалне музике на изабрани текст • креирање самосталних примера инструменталне музике у модалној хармонији • анализа и тумачење тоналитета, функционалност акорада • креирање модела карактеристичних хармонских кретања (фригијски обрт, секвенце.) • препознавање најкраћих формалних образаца и њихово стварање на основама барокне музике • генералбас – анализа и креирање сопствених задатака • постављање четворогласног полифоног става у изабрани ансамбл (гудачки квартет, нпр.) • репродуковање створених задатака Испит: анализа задатог самостално урађене композивије. Одговори на теоријска питања из целокупног пређеног градива.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Практична настава
20
Презентација пројекта
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени и усмени испит
50
Литература
Драгана Јовановић, ПРАКТИКУМ 1 из хармоније дијатоника и алтерације, Београд, 2009, 2013, ФАКУЛТЕТ МУЗИЧКЕ УМЕТНОСТИ/ИП СИГНАТУРЕ, уџбеник и ЦД
Драгана Јовановић, ПРАКТИКУМ 2 из хармоније – модулације, Београд, 2009, 2013, ФАКУЛТЕТ МУЗИЧКЕ УМЕТНОСТИ/ИП СИГНАТУРЕ, уџбеник и ЦД
Дејан Деспић, Увод у савремено компоновање, Београд, 1991, Завод за издавање уџбеника и наставна средства
Цтирад Кохоутек, Техника компоновања у музици 20. века, Београд, 1984, Универзитет уметности
Паул Хиндемит, Техника тонског слога, Београд, 1983, Универзитет уметности
Schoenberg, Arnold. 1965. Fundamentals of Musical Composition. Ed. Gerald Strang. London: Faber & Faber.
Холопов, Юрий. 1983. Задания по гармонии. Москва: Издательство "Музыка"
Ернест Кренек, Студије дванаесттонског контрапункта, Београд, 1978, Универзитет уметности