Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Зоран Божанић, ванредни професор

Услов

Нема

Исход

Студенти су у стању да компонују краће вокалне и инструменталне саставе на ренесансним модалним, као и на барокним и једноставнијим класичним хармонским основама

Циљ

Формирање естетских критеријума и оспособљавање за схватање важности примене традиционалних образаца у пракси, стварањем једноставних форми путем примене строгих хармонских и контрапунктских ставова

Садржај теоријске наставе

• анализа и самостално креирање модалне мелодије • третман текста у модалној музици • креирање самосталних примера вокалне музике на изабрани текст • креирање самосталних примера инструменталне музике у модалној хармонији • анализа и тумачење тоналитета, функционалност акорада • креирање модела карактеристичних хармонских кретања (фригијски обрт, секвенце.) • препознавање најкраћих формалних образаца и њихово стварање на основама барокне музике • генералбас – анализа и креирање сопствених задатака • постављање четворогласног полифоног става у изабрани ансамбл (гудачки квартет, нпр.) • репродуковање створених задатака Испит: анализа задатог самостално урађене композивије. Одговори на теоријска питања из целокупног пређеног градива.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Практична настава

20

Презентација пројекта

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени и усмени испит

50

Литература

Драгана Јовановић, ПРАКТИКУМ 1 из хармоније дијатоника и алтерације, Београд, 2009, 2013, ФАКУЛТЕТ МУЗИЧКЕ УМЕТНОСТИ/ИП СИГНАТУРЕ, уџбеник и ЦД

Драгана Јовановић, ПРАКТИКУМ 2 из хармоније – модулације, Београд, 2009, 2013, ФАКУЛТЕТ МУЗИЧКЕ УМЕТНОСТИ/ИП СИГНАТУРЕ, уџбеник и ЦД

Дејан Деспић, Увод у савремено компоновање, Београд, 1991, Завод за издавање уџбеника и наставна средства

Цтирад Кохоутек, Техника компоновања у музици 20. века, Београд, 1984, Универзитет уметности

Паул Хиндемит, Техника тонског слога, Београд, 1983, Универзитет уметности

Schoenberg, Arnold. 1965. Fundamentals of Musical Composition. Ed. Gerald Strang. London: Faber & Faber.

Холопов, Юрий. 1983. Задания по гармонии. Москва: Издательство "Музыка"

Ернест Кренек, Студије дванаесттонског контрапункта, Београд, 1978, Универзитет уметности