Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Маја Михић, ванредни професор

мр Наталија Младеновић, ванредни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Маја Михић, ванредни професор

мр Наталија Младеновић, ванредни професор

Услов

Нема

Исход

Студенти овладавају практичним вештинама уметничког изражавања у области клавирске пратње, комуникације са свим врстама солиста и моменталног сналажења у непознатом нотном материјалу.

Циљ

Студенти стичу способност брзог и вештог сналажења у непознатом нотном материјалу, као и способност за технички поуздану, стилски и интерпретативно адекватну клавирску пратњу свих врста солиста.

Садржај практичне наставе

Усклађеност у времену, комуникација са солистом (усаглашен атак, заједничко дисање, штрихови гудача, профилисаност звучних односа два клавира), заједничка интерпретација (садржај и карактер текста, динамика и фразирање), упознавање са техничко-интерпретативним особеностима најважнијих представника свих стилова. Студенти према личним афинитетима бирају пратњу клавирског, гудачког или дувачког концерта или концертног дела за клавир, гудачки или дувачки инструмент и оркестар. Транскрипција оркестарске партитуре, препознавање инструменталних група и профилисање адекватног звука. Програм се прилагодјава програму демонстратора (студенти клавирског, дувачког и гудачког одсека). Рад на техникама брзог перципирања нотног текста, препознавања стила и карактера у клавирским делима које приближно одговарају нивоу 1. разреда средње музичке школе: уочавање вертикалне и праћење хоризонталне музичке линије, постављање приоритета у читању и интерпретацији текста, поштовање музичког тока по сваку цену, антиципирање материјала (гледање, мишљење и слушање унапред), примена стечених теоријских знања (хармонија, склопови акорада и прсторедне позиције), сажимање (симплификација комплексних партитура), меморисање и репродукција мањих целина само посматрањем и анализом текста. Због економичности извођења наставе и природе предмета који потенцира међусобну извођачку комуникацију, настава се одвија у групама до 5 студената, са посебним акцентом на индивидуални рад сразмерно појединачним афинитетима и способностима. Захтеви на колоквијуму: - клавирска пратња једног клавирског, гудачког или дувачког концерта или концертног дела за клавир, гудачки или дувачки инструмент и оркестар. Услов је да на колоквијуму студент прати солисту који свира инструмент који припада другој групи инструмената у односу на солисту кога је пратио на испиту прве године. - читање са листа једне клавирске композиције одговарајуће тежине Захтеви на испиту: - клавирска пратња једног клавирског, гудачког или дувачког концерта или концертног дела за клавир, гудачки или дувачки инструмент и оркестар. Услов је да на испиту студент прати солисту који свира инструмент који припада другој групи инструмената у односу на солисту кога је пратио на претходним испитима или колоквијуму. - читање с листа једне клавирске композиције одговарајуће тежине.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Aктивност у току предавања

20

Колоквијум

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Испит

40

Литература

Рахманинов, Сергей Романсы и песни Едиција Москва 1978;

Mozart, Wolfgang Amadeus Koncert za violinu A-dur Peters 1975;

Brahms, Johannes Koncert za violinu D-dur Peters 1990;

Saint Saens, Camille Introduction et rondo capricioso Henle 1980;

Корсаков, Николай Римский Романсы и песни Музгиз 1968;

Bach, Johann Sebastian Dvoglasne invencije Muzička Naklada Zagreb 1973;

Cimarosa, Domenico Sonate Ricordi 1978;

Haydn, Joseph Sonate Peters 1972;

Mozart, Wolfgang Amadeus Sonate Wiener edition 1998;

Ranković, Ružica Zbirka klavirskih komada 1, 2, 3 Univerzitet Umetnosti, FMU 1987;

Schumann, Robert Album za mladež Prosveta 1973;

Чайковский, Петр ИлЬич Времена года Музгиз 1968;

Beethoven, Ludwig van Violin konzert Schott 1971

Tchaikovsky, Pyotr Ilyich Violin konzert Breitkopf 1974;

Dvorak, Antonin Koncert op. 53 Breitkopff 1973;

Sibelius, Jan Koncert op. 47 Lienau 1976;

Bruch, Max Koncert op. 26 Peters 1949;

Wieniawski, Henryk Koncerti op. 14 i 22 Peters 1963;

Mendelssohn-Bartholdy, Felix Koncert e-moll Schott 1915;

Mozart, Wolfgang Amadeus Koncerti KV216, 218, 219 Universal 1968;

Elgar, Edward Koncert za violončelo i orkestar Boosey and Hawkes 1950;

Dvorak, Antonin Koncert h-moll Breitkopf 1950;

Lalo, Edouard Cellokonzert Peters 1956;

Čajkovski, Petar Iljič Rokoko varijacije Boosey and Hawkes 1934;

Mercadante, Saverio Flute Konzert e-moll Milano 1973;

Mozart, Wolfgang Amadeus Flute konzerten D-dur, G-dur Peters 1968;

Mozart, Wolfgang Amadeus Oboa konzert C-dur Henle 1934;

Vivaldi, Antonio Oboa konzert C-dur Schott 1940;

Bellini, Vincenzo Concerto per oboa Ricordi 1933;

Weber, Carl Maria von Introduction, Thema und Variationen Peters 1972;

Stamitz, Karl Klarinetkonzert Es-dur Schott 1980;

Tartini Sonata Didona Ricordi 1977;

Bach, Johann Sebastian Violin Sonate Schott 1957