Предмет
Наставници на часовима предавања
др Биљана Лековић, доцент
Услов
Нема
Исход
Савладавање кључних теоријских поставки, терминологије, кључних текстова и методологија проучавања популарне музике.
Циљ
Циљ предмета је упознавање студената докторских студија са различитим теоријским приступима популарној музији и праксама њене продукције, дистрибуције и рецепције. Сходно инхерентној интердисциплинарности ових пракси, познавање теоријских поставки подразумева увид у дискурсе низа теоријских и хуманистичких дисциплина.
Садржај теоријске наставе
Увод у студије популарне музике – особености, контекст; Увод у студије популарне музике – теме; Т. В. Адорно и популарна музика; Р. Мидлтон – Студије популарне музике; Популарна музика и супкултуре; Популарна музика и феминизам; Студије музичке индустрије; Медијација (Вилијамс, Нигас); Популарна музика и технологија; Популарна музика – music making (Тојнби); Популарна музика – политике; Популарна музика – публике. Колоквијум-и: писмене провере знања из претходно пређеног градива. Испит: писмени део - писани семинарски рад и његова усмена одбрана – усмени део.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Колоквијум-и
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
50
Усмени испит
10
Литература
Adorno, Theodor, W., Introduction to the Sociology of Music, transl. by E. B. Ashton, Continuum, 1976.
Bennett, Andy, Shank, Barry and Toynbee, Jason, The Popular Music Studies Reader, London–New York, Routledge, 2006.
Brackett, David, Interpreting Popular Music, Berkley–Los Angeles–London, University of California Press, 2000.
Frith, Simon and Goodwin, Andrew (eds.), On Record, Rock, Pop, and the Written Word, London–New York, Routledge, 1990.
Hesmondhalgh, David and Negus, Keith (eds.), Popular Music Studies, London, Arnold–Oxford University Press, 2002.
Middleton, Richard, Studying Popular Music, Buckingham, Open University Press, 1990.
Middleton, Richard, Voicing the Popular, London–New York, Routledge, 1996.
Moore, Alan F. (ed.), Analyzing Popular Music, UK-USA, Cambridge University Press, 2003.
Negus, Keith, Popular Music in Theory, Hanover, Polity Press, Bleckwel Publishers ltd., 1996.
Shuker, Roy, Understanding Popular Music, London – New York, Routledge, 1994.
Shuker, Roy, Key Concepts in Popular Music, London – New York, Routledge, 1998.
Toynbee, Jason, Making Popular Music – Musicians, Creativity and Institutions, London, Arnold, 2000.
Mikić, Vesna, Lica srpske muzike: neoklasicizam, Beograd, Katedra za muzikologiju, FMU, 2009.