Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Бранка Поповић, ванредни професор
Услов
Нема
Исход
Студент је стекао знања о савременој композиционој пракси и о различитим стваралачким усмерењима и поетикама присутним у филмској уметности нашег времена. Оспособљен је за креативно учествовање у филмском пројекту било као композитор било као дизајнер звука.
Циљ
Стицање знања и способности потребних за професионално бављење композиторским радом на пољу филмске музике.
Садржај теоријске наставе
Предмет се бави примењеном (филмском) музиком као специфичним обликом музичке композиције, која је саставни део филма као уметничког дела – пројекта. Примењена музика – сврха и намена: учествује у успостављању атмосфере, истиче значајне драмске моменте, и доминантно утиче на емоционални статус гледаоца. Предмет обухвата упознавање са радом на анализи, избору и компоновању примењене музике. Такође, у оквиру предмета обрађују се најважније фазе организације овог стваралачког чина и одговара се на најважнија питања везана за њега. Рад на филмској музици. Шта га чини, којим редом ићи? Разговор са редитељем. Упознавање са сценариом и одређивање звучног потенцијала и звучног амбијента филма. Како компоновати музику за филм? Коју врсту музике писати? Ко изводи музику која се напише? Који су разлози присуства музике на одређеном месту у филму? Како одабрати тренутак када музика почиње и завршава?
Садржај практичне наставе
Израда музике за изабране делове филма. Испитни захтев: Компонована и звучно реализована (CD) музика за изабране филмске сцене – инсерте.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
40
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Испит – музика за изабране филмске сцене, инсерте
60
Литература
Kaye, Deena & James Lebrecht. Sound and Music for the Theatre, 2nd edition. Focal Press, Boston, 2000.
Brown, Royal. Overtones and Undertones: Reading Film Music California. University of California Press, 1994.
Bazelon, Irwin. Knowing the Score: Notes on Film Music. Van Nostrand Reinhold, 1975.
Brophy, Philip. The World of Sound in Film. Sidney, AFTRS Publishing, 1999.
Bruce, Donald Graham. Bernard Herrmann: Film, Music and Narrative. Michigan, Ann Arbor, 1985.
Burt, G. The Art of Film Music. North Eastern University Press, Boston, 1996.
Cooke, M. A History of Film Music. Cambridge University Press, Cambridge, 2008.
Egorova, Tatiana. Soviet Film Music: a historical survey. Amsterdam, Harwood Academic Publishing, 1997.
Eisler, H. & T. Adorno. Composing for the Films. Athlone Press, London, 1994.
Kalinak, Kathryn. Settling the score: music and the classical Hollywood Film. Wisconsin, University of Wisconsin Press, 1992
Karlin, Fred & Rayburn. Wright On the Track: A Guide to Contemporary Film Scoring. Schirmer Books, New York, 1994.
Lack, Russell. 24 Frames Under: A buried history of film music. London, Quartet Books Ltd. 1997.
London, Kurt. Film music: A summary of the characteristic features of its history, aesthetics, technique; and possible developments. London, Arno Press, 1970.
Manvell, Roger & John Huntley. The Technique of Film Music. Hastings House, London, 1975.
Marks, Martin Miller. Music and the silent film: contexts and case studies. New York, Oxford University Press, 1997.
McCarty, Clifford (ed). Film Music 1 & Film Music 2: History, Theory, Practice Garland Press. reprinted by Film Music Society, 1980.
Powrie, Phil and Robynn Stilwell. Changing Tunes: the Use of Pre-existing Music in Film. Aldershot, Ashgate Publishing, 2006.
Powrie, Phil and Robynn Stilwell. Changing Tunes: the Use of Pre-existing Music in Film. Aldershot, Ashgate Publishing, 2006.
Prendergast, R. M. Film Music: A Neglected Art. New York, W. W. Norton, 1992.
Reay, Pauline. Music in Film: Soundtracks and Synergy. Auckland, Wallflower Press, 2004.
Rona, Jeff. The Reel World: Scoring for Pictures. San Francisco, Backbeat Books, 2001.